جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام جمعه بجنورد با اشاره به خدمات مؤثر علما به نظام و انقلاب، گفت: نگذاریم نوکیسه‌ها و نواندیشان امروزی روحانیت را به حاشیه برانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در کنگره 72 شهید روحانی و طلبه استان، اظهار داشت: یادواره شهدا، فضایی معطر به عطر شهدا را در جامعه گسترش می‌دهد و سبک زندگی شهیدان را برای مردم جامعه بازخوانی می‌کند.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه جامعه دینی با نام یاد و شهدا به‌ویژه شهدای طلبه و روحانی بیمه می‌شود، افزود: دشمنان با استفاده از شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای، ارزش‌های دینی و انقلابی ما را نشانه گرفته‌اند؛ اما می‌توان با طنین‌اندازی عطر خون شهدا جلوی آسیب‌ها و هجمه‌های گوناگون دشمن را گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه مهم و سرنوشت‌سازشان برای گام دوم انقلاب فرمودند: رویش‌های انقلاب بسی فراوان‌تر از ریزش‌های آن است و دست‌ودل‌های امین و خدمت‌گزار به‌مراتب بیشتر از مفسدان و خائنان و کیسه دوختگان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: رهبری در انتهای این بیانیه به همه برای دومین مرحله خودسازی و جامعه سازی و تمدن سازی آماده‌باش می‌دهند و به این سه محور تأکید می‌کنند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی خطاب به حوزویان و روحانیان گفت: درزمینهٔ خواسته‌های اخیر مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه باید پیش تاز باشند و در حوزه‌های خودسازی جامعه سازی و تمدن سازی جلودار باشند، همان‌گونه که در دوران انقلاب، دفاع مقدس و دیگر عرصه‌ها جلودار بودند.

امام‌جمعه بجنورد تأکید کرد: برخی نوکیسه‌های امروز می‌کوشند تا روحانیت را به حاشیه برانند و بر این خیال‌اند که این کشور از ابتدا همین‌گونه بود و مشکلی نداشت؛ اما آن‌ها یادشان رفته این روحانیت بود که در دوران خفقان ستم‌شاهی به ندای رهبر و معمار کبیر انقلاب یعنی امام خمینی(ره) لبیک گفت و پرچم را برافراشت، در صورتی‌ که بسیاری از نواندیشان در خانه در حال خوش‌گذرانی بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در خاتمه با اشاره به خدمات مؤثر علما و روحانیون به‌نظام و انقلاب اسلامی، گفت: بر همه ما لازم است نگذاریم نوکیسه‌ها و نواندیشان امروزی روحانیت را به حاشیه برانند.

گفتنی است، استان خراسان شمالی دارای حدود 3 هزار شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در سال‌های دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جان‌فشانی کردند.

72 تن از شهدای استان خراسان شمالی در زمان شهادت طلبه و روحانی بودند که به نسبت جمعیت این قشر در زمان جنگ تحمیلی در استان، جامعه روحانیان و طلاب خراسان شمالی در طول هشت سال دفاع مقدس پیشگام جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده و بیشترین شهدا را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha