پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام سید مهدی حائری زاده

حوزه/ حجت‌الاسلام حائری زاده با بیان اینکه هیچ‌کس از امتحانات الهی معاف نیست، گفت: اولیا خدا از طریق همسرشان امتحان شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام سید مهدی حائری زاده، در هیئت علمدار حسین(ع) شمیران به میزبانی مسجد همت تجریش، با بیان اینکه هرکسی در دنیا یک‌جور امتحان می‌شود، اظهار داشت: دعا برای امتحان نگرفتن نشدنی است؛ بلکه هر کس و با شیوه خاص و متعددی امتحان می‌شود، برخی با بچه امتحان می‌شوند چه مثبت چه منفی، حضرت نوح پسرش نااهل بود و امام هادی(ع) نیز دو فرزند داشت که یک امام حسن عسکری(ع) که امام است و دیگری جعفر کذاب بود که خیلی دروغ می‌گفت؛ در تاریخ نیز داریم که بچه‌هایی که باعث چشم‌روشنی پدر شدند.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه از یک تصادف حساب‌وکتاب دارد از یک بدبیاری حساب‌وکتاب دارد، تصریح کرد: به یک بزرگی گفتند بچهٔ شما بی‌ادب است؛ گفت: چه کرده است؟ گفتند: سقایی مشک آبی روی دوشش بود و می‌رفت، بچهٔ شما یک سوزن به مشک آب فرو کرد و این آب‌هایش خالی شد. آن بزرگ خیلی ناراحت شد، رفت به همسرش گفت، همسر شروع کرد به منقلب شدن و گفت: باید این‌طور باشد، آن عالم گفت: چرا؟ همسرش پاسخ داد: من وقتی حامله بودم، از کنار درخت اناری گذشتم، انار مردم بود. دهانم پر آب شد، یک سوزن در انار فروکردم و از این سوراخ آب انار را خوردم. آن آب انار خلافی که خوردم و سوزن به انار زدم، باید بچه‌ام به مشک سوزن بزند.

وی با بیان اینکه حلاّل مشکلات پول نیست و من انسان‌های پولدار بسیار زیادی دیده‌ام که آرامش و یا حتی آسایش نداشتند، افزود: برخی از افراد از طریق همسرشان امتحان می‌شوند و اکثر اولیای خدا از طریق خانمشان امتحان شده‌اند و در بین اهل‌بیت(ع) نیز امام حسن(ع) و امام جواد(ع) گرفتار خانمشان بودند.

حجت‌الاسلام حائری زاده با بیان اینکه هرلحظه امتحان می‌شویم آخوند و غیر آخوند و چپ و راست و ... ندارد و زمانی که شیطان بیاید می‌برد، خاطرنشان کرد: آسیه شوهرش فرعون بود و از طریق همسرش امتحان می‌شد، فرعون خیلی همسرش را اذیت می‌کرد.

وی با اشاره به نقش خانم حضرت ام‌البنین(س) در برآورده سازی حوائج افزود: اگر در کنار خیابان منتظر یک وسیله نقلیه بودید یک حمد تنها البته با اعتقاد در خیابان برای حضرت ام‌البنین(س) بخوانید حاجت‌روا می‌شوید و در جهت رفع گرفتاری نیز صد صلوات به نیت آن حضرت، البته اگر چهل روز باشد بهتر است و حاجت انسان زودتر برآورده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha