جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست خبری پذیرش موسسه عالی فقه و علوم اسلامی در خبرگزاری حوزه

حوزه/ طلابی که در موسسه عالی فقه و علوم اسلامی و در مقطع خارج عمومی پذیرش می شوند به مدت ۳ سال تحصیل می کنند و شرط سنی آنان نیز ۳۰ سال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  حجت الاسلام والمسلمین  احمد دیانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات خبرگزاری حوزه برگزار شد، گفت: طلابی که در موسسه عالی فقه و علوم اسلامی و در مقطع خارج عمومی پذیرش می شوند به مدت 3 سال تحصیل می کنند و شرط سنی 30 سال است.

معاون آموزش موسسه عالی فقه و علوم اسلامی ادامه داد: در فقه و اصول حجج اسلام والمسلمین عندلیبی، مومن، مدرسی و جزایری تدریس می کنند؛  در رشته های فقه اقتصاد نیز حجج اسلام والمسلمین موسویان و میرمعزی؛  در فقه جزا حجت الاسلام احمدی و در رشته خانواده  حجج اسلام علوی قزوینی و دهقان تدریس می کنند.

وی افزود: معدل بالای 17 در 10 پایه اول یکی از شروط پذیرش طلاب در مقطع خارج عمومی است ، مقطع تخصصی خارج عمومی در 6 رشته پذیرش دارد که دو رشته جدید فقه تخصصی و قضا است و اقتصاد و سیاسی و خانواده و جزا نیز از سال گذشته تدریس می شد.

حجت الاسلام والمسلمین دیانی خاطر نشان ساخت: این مدرسه عالی در قبال تلاش مجدانه طلاب، موظف به فراهم کردن شرایط رشته علمی و تهیه امکانات لازم مادی، رفاهی و ایجاد فضای مناسب تربیتی و اخلاقی برای آنان و خانواده های شان در حد میسور و با حدود متعارف حوزه می باشد.

 وی با بیان اینکه بیش از 84 طلبه درموسسه مشغول فراگیری علوم دینی هستند ،بیان کرد: در دوره تمهیدی 27 طلبه و در دوره خارج عمومی نیز 24 طلبه و خارج تخصصی 31 طلبه تحصیل می کنند.

معاون آموزش موسسه عالی فقه و علوم اسلامی برقرارکردن ترم تابستانی، کمتربودن تعطیلات درسی و فعالیت چند ساعته علمی در طول روز را از ویژگی‌های این مدرسه دانست.

حجت الاسلام والمسلمین  دیانی در پایان گفت: در مقطع خارج عمومی 24 نفر پذیرش انجام می شود و در هر رشته 7 الی 8 نفر از طلاب نشغول فراگیری علوم می شوند ،شرط سنی مقطع تخصصی حداکثر 34 سال است و امتحان کتبی نداریم وطلاب پس از مصاحبه علمی پذیرش می شوند.

 

 

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha