چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
روند تحقق ارزش های قرآنی در دوره چهل ساله انقلاب اسلامی

حوزه/ کرسی آزاد اندیشی «روند تحقق ارزش های قرآنی در دوره چهل ساله انقلاب اسلامی»، با حضور صاحب نظران حوزوی، در مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن فاطمة الزهرا(س) خمینی شهر برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، کرسی آزاد اندیشی با عنوان «روند تحقق ارزش های قرآنی در دوره چهل ساله انقلاب اسلامی» با حضور حجت الاسلام میثم حاج احمد، مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان، به عنوان استاد ارائه کننده، خانم دکتر احترام رستمی به عنوان استاد منتقد و حجت الاسلام محسن عمیق استاد حوزه و دانشگاه به عنوان استاد داور و همچنین طلاب، اساتید و کادر، پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن فاطمة الزهرا(س) خمینی شهر برگزار شد.

حجت الاسلام حاج احمد، مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان، ارائه دهند بحث «روند تحقق ارزش های قرآنی در دوره چهل ساله انقلاب اسلامی»، گفت: ابعاد ارزش های قرآنی در انقلاب اسلامی به ارزش های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تقسیم می شود.

وی افزود: مصادیق رشدهای معنوی با ملاک آیه «قد تبین الرشد من الغی» در بین جوانان ما بسیار زیاد بوده است؛ نمونه­ شهید فهمیده که امام خمینی(ره) فرمودند: رهبر من آن نوجوان 13 ساله است امروزه مصادیق حججی ها هستند که از تمامی امیال و آرزوهایشان برای حفظ این انقلاب گذشته اند  و همین نشانه رشد و تحول در این انقلاب است.

 رستمی  نیز به عنوان استاد منتقدگفت: متاسفانه ما در انقلاب اسلامی با وجود نمودهای ارزش های قرآنی با مدینه فاضله بسیار فاصله داریم و طبقات اقتصادی و مصادیق خسران های مادی و معنوی در جامعه خصوصا بین قشر جوان نشان دهنده آن است که ما هنوز نتوانسته ایم به آرمان های قرآنی دست پیدا کنیم.

زهرا اللهیاری نیز از مبلغان فعال به عنوان موافق گفت: حضور مداوم مردم در راهپیمایی های این 40 سال نشان دهنده ی رشد و رضایت مردم از نظام است.

فاطمه دادخواه هم در جایگاه منتقد گفت: مسائل ذکر شده همه آرمانی است  و اگر واقع گرا باشیم واقعا می بینیم که تحقق ارزش ها به صورت کامل صورت نگرفته است.

حجت الاسلام عمیق به عنوان استاد داور نیز در سخنانی گفت: باید دقت داشت که انسان یک موجود نامتناهی است و رشد و کمال او حد و نهایت ندارد، لذا آن چه ما نتظار داریم و خواهان آن هستیم در مدینه ی فاضله زمان امان زمان (عج) به وقوع خواهد پیوست.

 وی افزود: ما با یک نگاه کلی می توانیم مصادیق رشد را در جامعه ی انقلاب اسلامی ببینیم و الحمدلله ما روند افولی نداشته ایم و نگاه به گذشته نشان از رشد پیوسته این انقلاب دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha