پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حاج صادقی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: راه‌کار رفع مشکلات اقتصادی موجود در کشور قطع کامل امید از بیگانگان است؛ زیرا خود دشمن یکی از عوامل این مشکلات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاج صادقی، امروز در یادواره 72 شهید طلبه و روحانی خراسان شمالی، به تبیین رسالت تاریخی روحانیت پرداخت و با بیان اینکه ایفای این رسالت مهم الزاماتی دارد، افزود: ازجمله الزامات ایفای رسالت روحانیت در جامعه این است که باید حوزه‌های علمیه تشکیل و تقویت شود تا انسان‌های دین‌شناس را تربیت کند.

وی با بیان اینکه فلسفه وجودی حوزه‌های علمیه تربیت انسان‌های مؤمن، مجاهد و آماده مأموریت در معرفی دین خدا، اقامه دین الهی و دفاع از دین اسلام ناب است، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه باید دین‌شناس تربیت کنند؛ زیرا کسی که می‌خواهد سخنگوی دین باشد باید ابتدا دین را به‌درستی بشناسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج صادقی خطاب به متولیان حوزه‌های علمیه، گفت: جامعه امروز دین‌شناسی خاصی را می‌طلبد و امروز دین‌شناسی امری فراتر از فقه و اصول است.

وی خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم کتاب الهی برای هر سؤالی پاسخی دارد؛ ازاین‌رو باید روحانیان و طلاب بتوانند برای همه شرایط از این کتاب الهی نسخه استخراج کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج صادقی ادامه داد: خداوند در آیه 89 سوره نمل خطاب به پیامبر می‌فرماید: «وَنَزَّلْنَا عَلَیک الْکتَابَ تِبْیانًا لِکلِّ شَیءٍ» و تأکید می‌کند ما بر تو این کتاب را فرستادیم تا حقیقت هر چیز را روشن کند.

وی اضافه کرد: حال آیا در قرآن در رابطه با اینکه با دشمن چگونه عمل کنیم و یا اینکه در رابطه با مسائل اقتصادی چه چیز را اصل قرار دهیم و آیا مسائل اقتصادی با تکیه بر دشمن رفع می‌شود؟ آیاتی وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج صادقی تصریح کرد: قرآن می‌فرماید راه‌حل رهایی از این مشکلات چشم امید داشتن به دشمن نیست؛ زیرا خود دشمن عامل این مشکلات است و اگر به دشمن تکیه کردید دیگر از خدا انتظار نصرت نداشته باشید.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز هم راهکار رفع مشکلات اقتصادی موجود در کشور قطع کامل امید از بیگانگان است، زیرا خود دشمن یکی از عوامل این مشکلات است و به هیچ عنوان قدمی برای رفع این مشکلات برنمی دارد.

گفتنی است، استان خراسان شمالی دارای حدود 3 هزار شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در سال‌های دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جان‌فشانی کردند.

72 تن از شهدای استان خراسان شمالی در زمان شهادت طلبه و روحانی بودند که به نسبت جمعیت این قشر در زمان جنگ تحمیلی در استان، جامعه روحانیان و طلاب خراسان شمالی در طول هشت سال دفاع مقدس پیشگام جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده و بیشترین شهدا را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha