جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا

حوزه/ تلویزیون ملی اوگاندا برنامه‌اي را به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با حضور رایزن فرهنگی كشورمان، با موضوع معرفی بیشتر ماهیت، طبیعت، اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی توليد كرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، تلویزیون ملی اوگاندا هر جمعه (از ساعت 16 تا 17) را به دعوت از شخصیت‌های مسلمان در این کشور برای ارائه معارف و تعالیم اسلامی اختصاص داده است و آخرین جمعه هر ماه میلادی، به رایزنی فرهنگی جمهوري اسلامي ایران اختصاص دارد.

بر اين اساس محمدرضا قزلسفلي، رايزن فرهنگي كشورمان در اوگاندا با حضور در تلویزیون ملی اين كشور و شركت در برنامه زنده، به تشریح اهمیت، ماهیت و طبیعت انقلاب اسلامی ایران و برخی دستاوردهای آن پرداخت.

در برنامه زنده جمعه هفته گذشته رایزن فرهنگی ايران با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران تحولات مثبتی در تمام جنبه‌های زندگی ایجاد كرده و در راستای رسالت انبیاء الهی(ع) ائمه اطهار(ع) است، گفت: این انقلاب با ایجاد تحولات فرهنگی، معنوی، اخلاقی، تربیتی، آموزشی و ... در جهت تحقق اهداف ادیان الهی گام برداشته است.

قزلسفلی همچنين با اشاره به اینکه انسان بر اساس طبیعت خود، بیدار، انقلابی، تحول‌زا و پویا است، گفت: سرشت بشر با توقف مغایرت دارد و اگر در حرکت نباشد محکوم به فساد است.

وی همچنين گفت: ویژگی اسلامی بودن انقلاب اسلامی ایران به این معنا است که اسلام دینی کامل و جامع‌الاطراف بوده و برای تمام خواسته‌های شهروندان اعم از مسلمان، مسیحی و ... برنامه دارد.

قزلسفلی در پاسخ به چرايی دشمنی استکبار با انقلاب اسلامی ایران، گفت: درگیری استکبار جهانی و امپریالیسم با انقلاب اسلامی ایران از آنجا آغاز می‌شود که بعد از 1400 سال، اهداف و مقاصد اسلام ناب در پی انقلاب عظیم ایران در حال تحقق بوده و آموزه‌های عدالت‌خواهانه و بیدارکننده آن از حالت تئوری به میدان عمل و اجرا وارد شده است. از این روی، این درگیری یک برخورد ماهوی بوده و پایان آن هنگامی خواهد بود که یکی از دو طرف تغییر ماهیت بدهند. این در حالی است که فرهنگ و معارف اسلام ناب و انقلاب اسلامی که استکبارستیز است، به عنوان یک دستاورد در جامعه ایران نهادینه شده است.

رایزن فرهنگی ايران در اوگاندا در بخش ديگری از سخنان خود بيان كرد: شناخت ایدئولوژی اسلام ناب و نقش مهم رهبری امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(دام ظله العالی) به عنوان ایدئولوگ، دو پیش نیاز درک دقیق انقلاب اسلامی ایران هستند.

وی سپس با اشاره به اینکه امروزه دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران برای ملت‌های محروم و مستضعف دنیا به الگو تبدیل شده، گفت: کشورهای استعمارگر، جمهوری اسلامی ایران را که بیدارکننده و آگاهی‌بخش است برای خود یک دشمن و تهدید بالقوه و بالفعل تلقی می‌کنند.

قزلسفلی با بيان اینکه انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز انقلاب بزرگی است که خداوند متعال وعده پیروزی آن را به جهانیان داده، به معرفی برخی دستاوردهای آن به ویژه در زمینه‌های علمی، تحقیقاتی، فناوری، انرژی هسته‌ای و ... پرداخت.

وی در ادامه سخنانش ضمن اشاره به سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسط و توسعه روابط همه‌جانبه با کشورهای آفریقايی و ایجاد روحیه تعهد نسبت به ایفاي نقش فعال در توسعه کشورهای اسلامی بوده است. این در حالی است که رژیم سلطنتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مطابق ماهیت خود تنها با نه کشور آفریقايی روابط برقرار کرده بود.

رایزن فرهنگی كشورمان در بخشی دیگري از سخنانش با اشاره به نقش انقلاب اسلامی ایران در ایجاد روحیه خودکفائی و خودباوری در بین جوانان گفت: از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، تشجیع جوانان نسبت به حضور در ساختار ملی کشور، تقویت ایمان و اراده، خودباوری، وطن‌دوستی، شجاعت، اتکا به منابع داخلی و ملی، تعهد کاری و ... ظرف چهار دهه گذشته بوده است.

وی افزود: تلاش و کوشش، تعبد و تعقل، قیام و عمل، دیانت و سیاست و ... از جمله مواردی است که انقلاب اسلامی ایران آنها را در جامعه ایرانی نهادینه کرده است.

گفتني است؛ در اين برنامه حمزه کاتانگولو، مجری برنامه اسلامی تلویزیون ملی اوگاندا، از کمک‌های همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران به کشورهای آفریقايی از جمله اوگاندا تشکر كرد و در بخشی از سخنانش گفت: تجربیات انقلاب اسلامی ایران درس‌ها و عبرت‌های بزرگی برای ملت‌های مظلوم بوده است.

وی همچنين جمهوری اسلامی ایران را به عنوان بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی و کشوری دوست و صادق برای اوگاندا توصیف كرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha