چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نشست علمی پژوهشی با رویکرد نیاز سنجی اجتماعی در مدرسه علمیه الزهرا (س) بندرعباس

حوزه/ بازوند با بیان این که قرآن، معادله حرکت انسان در شبکه هستی است، گفت: وظیفه بشر کشف این معادلات، دستورالعمل های قرآنی و شیوه های فردی و اجتماعی حرکت به سوی سعادت از احادیث و روایات است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از هرمزگان، پدرام بازوند پژوهشگر حوزه علوم انسانی و دکترای فیزیک ذرات بنیادین هسته ای، در نشست علمی پژوهشی با رویکرد نیاز سنجی اجتماعی در مدرسه علمیه الزهرا (س) بندرعباس، بیان داشت: ارائه الگوی اسلامی با توجه به منابع دینی برای اداره جامعه و شئونات زندگی فردی و اجتماعی جهت تمدن سازی از ضروریات اساسی کشور است.

وی با بیان این که قرآن، معادله حرکت انسان در شبکه هستی است،  افزود: وظیفه بشر کشف این معادلات، دستورالعمل های قرآنی و شیوه های فردی و اجتماعی حرکت به سوی سعادت از احادیث و روایات است.

بازوند با اشاره به اینکه تربیت، مهندسی و به فعلیت در آوردن استعدادها برای رسیدن به سعادت است، گفت: زنان نقش کلیدی در پیاده سازی الگو برای تربیت و پیشرفت خانواده و جامعه برعهده دارند.

پژوهشگر حوزه علوم انسانی با استناد به بیانات حضرت آیت الله خامنه ای، بیان داشت: نهاد خانواده با محوریت زن بر پایه علم، فکر، معنویت و زندگی می تواند الگوی اسلامی تولید کند.

 وي افزود: با توجه به وجود عامل های مداخله گر فراوان در تربیت فرزندان اما نقش اصلی در تربیت فرزندان بر عهده ی مادران است و مهمترین دلیل بروز برخی مشکلات در جامعه واگذاری چهار رکن « علم، فکر، معنویت و زندگی» به خارج از کانون خانواده است.

پژوهشگر حوزه علوم انساني با اشاره به اهمیت پژوهش و تحقیق در زمینه نقش زن در پیاده سازی الگوی دینی، اظهار داشت: ارتباط گیری با همسر، تولید مدل و ارائه شیوه ی آموزشی کاربردی از سوی حوزه ها با پژوهش میسر است.

 بازوند در پایان رساله حقوق امام سجاد (ع) را مهم ترین گام ارتباط کلامی و منشور حقوق دینی شهروندی دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha