پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
افتتاح کانون‌های خادم یاری رضوی در قم

کانون های خادم یاری رضوی قم ظهر امروز طی مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم به صورت هم زمان با سراسر کشور افتتاح شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مراسم افتتاح کانون های خادم یار رضوی قم ظهر امروز هم زمان با افتتاح دو هزار کانون خادم یاری سراسر کشور در سالن جلسات شرکت مخابرات استان قم برگزار شد.
در این مراسم جمعی از مسئولان استانی از جمله حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا تکیه ای مسئول ستاد اعتکاف استان قم و حجت الاسلام سید محمدباقر تکلیه ای مسئول نمایندگی آستان قدس در قم حضور داشتند.

*فعالیت کانون خادمیاری آستان قدس رضوی ارزشمند است
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در ارتباط ویدئویی با مدیران کانون‌های خادمیاری در حرم امام رضا(ع) و سراسر کشور طی سخنانی اظهار کرد: از جوار مرقد پاک و مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برای شما آرزوی موفقیت دارم.
وی ادامه داد: دعا می‌کنیم تا در این گام‌های بسیار خوب و موثری که برداشتید و این خدمت ارزنده که برای تبلیغ و ترویج مکتب اهل بیت(ع) به خصوص علی بن موسی الرضا علیه السلام است، موفق باشید.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با اشاره به اقدامات موثر در کانون خادمیاری آستان قدس رضوی عنوان کرد: این کار ارزشمند، گام موثری است تا اهداف بلند امام هشتم(ع)، با عنایاتی که حضرت بقیه الله اعظم(عج) دارند، به همه جا برسد و همه بتوانند از فرصت خدمت برای حضرت علی بن موسی الرضا(ع) استفاده کنند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تاکید کرد: اقدامات صورت گرفته در کانون خادمیاری آستان قدس رضوی، از برکات حضرت امام، خون پاک شهیدان، ایثارگران و رهبری بی‌نظیر حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای است و آزوی موفقیت برای فعالان این عرصه را دارم.
وی ادامه داد: وجود حضرت معصومه سلام الله علیها در استان قم به جایگاه حرمیت این استان افزود و ما به عنوان مجاور، زائر و خادم باید به ویژگی های این شهر توجه داشته و در راستای طاهر ماندن آن کوشا باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه نخستین رسالت ما به عنوان خادم امام رضا علیه السلام حفظ احترام حرم اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: ما باید نسبت به حراست و پاسداری از ارزش ها و ظرفیت های شهر قم از جمله حوزه های علمیه و مراجع تقلید نگاهی ویژه داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه نقش بانوان در شهر مقدس قم و خدمت به اهل بیت(ع) باید برجسته باشد، گفت: امکان دارد مردان برای امر به معروف و نهی از منکر بانوان شرایط لازم را نداشته باشند به همین علت بانوان خادم باید نسبت به این موضوع نگاهی متفاوت داشته باشند.
گفتنی است، در استان قم بیش از 90 کانون خادم یار رضوی افتتاح شده که بیش از سه هزار و 600 خادم یار متقاضی ثبت نام در این کانون ها بوده و تاکنون فرآیند ثبت نام بیش از سه هزار نفر از این افراد به پایان رسیده است.
اهدا احکام به مسئولان کانون های خادم یاری رضوی قم توسط آیت الله سعیدی از جمله دیگر بخش های این مراسم بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha