چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
شهسواری

حوزه/ حبیب شهسواری گفت: روحانیت هم در پیروزی انقلاب اسلامی و هم در دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی داشتند و این مهم غیرقابل کتمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حبیب شهسواری، امروز در همایش «علمداران عاشورایی»، نکوداشت رزمندگان روحانی که در ارومیه برگزار شد اظهار داشت: انقلاب اسلامی آرمان‌های انبیا را برآورده کرد و در این انقلاب نقش ولایت فقیه بی‌نظیر بود؛ رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم ارزش‌های انقلاب اسلامی را غیر قابل تغییر دانستند و ما باید در جهت تبیین و عملیاتی شدن سفارش رهبری قدم برداریم.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی بیان داشت: به شهادت تاریخ و گواه مورخان، روحانیت یکی از قشرهای تاثیرگذار در نهضت‌ها و قیام‌های بعد از غیبت کبری بودند و در تمام قیام‌ها و جنبش‌های ظلم ستیز همواره روحانیت شیعه به عنوان رهبر، مدیریت جنبش و قیام علیه ظلم را به عهده داشت و در این مسئله علما شیعه و سنی سهیم هستند.

وی افزود: اوج نقش آفرینی، تاریخ سازی‌ها و عینیت یافتن این انقلاب‌ها، ظهور انقلاب اسلامی بود که به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و این یکی از رحمت‌های الهی بود، امام(ره) می‌فرمایند، روحانیون انقلابی همیشه پیشتاز و سپر بلای مردم بودند، محرومیت‌ها کشیدند و زندان‌ها رفتند و اسارت‌ها کشیدند و آماج تهمت‌ها بودند، روحانیتی که رساله علمیه و عملیه خود را با مرکب خون نوشتند و تاریخ را چراغ فروزان خود قرار دادند مصداق همان حدیث مدادالعلماء افضل من دماء الشهدا هستند.

شهسواری اضافه کرد: نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بی‌بدیل است، به طوری که خود هم در جبهه حضور داشتند و هم مردم را به حضور در جبهه‌ها تشویق می‌کردند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی اظهار کرد: حضور روحانیون در جبهه‌ها، نقش مؤثری در روحیه رزمندگان و فرماندهان نظامی داشت؛ روحانیون همیشه در خط مقدم مبارزه بودند و گاهی خود فرمانده عملیات‌ها و گردان‌ها می‌شدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha