جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی یادواره گرامیداشت مقام ۷۲ شهید طلبه و روحانی خراسان شمالی، در بجنورد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در یادواره 72 شهید طلبه و روحانی استان که با حضور اقشار مختلف مردم به‌ویژه طلاب و روحانیان، در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، بر الگوبرداری از شهدا در شئون مختلف حیات فردی و اجتماعی تأکید کرد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در زیارت وارث در مورد شهدا می‌خوانیم: «طِبْتُمْ وَ طَابَتِ الْأَرْضُ الَّتِی [أَنْتُمْ] فیها دُفِنْتُمْ؛ پاکیزه شدید و پاکیزه شد زمینی که شما در آن دفن شدید»، محفل ذکر شهدا هم قطعاً محل عروج اعمال صالحه و اندیشه‌های پاک است تا بتوان برای اسلام عزیز عزم‌ها را راسخ‌تر کرد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های پیرامون یادواره شهدای طلبه و روحانی استان، اظهار کرد: علاوه بر برنامه‌های دومین یادواره شهدای روحانی خراسان شمالی، از امروز اقدامات محتوایی دیگری در این راستا کلید می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌زمان با برگزاری این یادواره وب‌سایت دبیرخانه دائمی یادواره 72 روحانی و طلبه شهید خراسان شمالی با هدف معرفی شهدا و سبک زندگی آن‌ها در استان، جمع‌آوری آثار مخاطبان و اطلاع‌رسانی و ارتباط مستقیم با مخاطبان افتتاح می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به انتشار فراخوان مسابقه بزرگ کتابخوانی «عمامه‌های خاکی»، گفت: در این کتاب یکی از طلاب حوزه علمیه قم به معرفی سبک زندگی 10 طلبه شهید قبل و بعد از انقلاب پرداخته؛ به‌گونه‌ای که این کتاب هم در عموم مخاطبان و هم در بین مخاطبان جامعه روحانیت تأثیرگذاری ویژه‌ای داشته است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: چاپ ویژه این کتاب با شمارگان هزار جلد و ارائه آن با تخفیف 50 درصد به مخاطبان از دیگر اقداماتی است که در این راستا انجام شده است.

گفتنی است، استان خراسان شمالی دارای حدود 3 هزار شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در سال‌های دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جان‌فشانی کردند.

72 تن از شهدای استان خراسان شمالی در زمان شهادت طلبه و روحانی بودند که به نسبت جمعیت این قشر در زمان جنگ تحمیلی در استان، جامعه روحانیان و طلاب خراسان شمالی در طول هشت سال دفاع مقدس پیشگام جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده و بیشترین شهدا را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha