شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به این که امروز دشمن جنگ خود را به عرصه نرم برده و دین و اخلاق اسلامی را مورد هدف قرار داده است، گفت: روحانیت باید روحیه دین‌‌داری مردم را که مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب بود تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، امروز در همایش «علمداران عاشورایی»، نکوداشت رزمندگان روحانی آذربایجان غربی که در ارومیه برگزار شد اظهار داشت: اگر تاریخ پر فراز و نشیب اسلام را مورد مطالعه قرار بدهیم نقش روحانیت شیعه را در مسئولیت هدایت و راهنمایی جامعه مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: در حوادث و جریانات مختلف به ویژه مبارزات مردم ایران علیه طاغوت‌ها و حکومت‌های ظالم، روحانیت پیشاپیش مردم حرکت کرده و نقش راهبری را ایفا کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت اسلامی ایران، افق‌های تازه‌ای برای این ملت ایجاد کرد که مسئولیت سنگین‌تری را بر دوش حوزه و روحانیت گذاشت و روحانیت امروز وظیفه دارند از این انقلاب، دفاع و پشتیبانی کنند.

امام جمعه تبریز بیان داشت: مهمترین وظیفه‌ای که امروز روحانیت بر عهده دارند این است که از نظام اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی و جایگاه ولایت فقیه دفاع کنند.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از اول به عنوان یک نظام دینی و اعتقادی شناخته شد و امکان تفکیک انقلاب از دین و روحانیت غیر ممکن است؛ نهاد روحانیت از اول پیروزی انقلاب اسلامی سنگرهای بزرگی را فتح کرده است و نقش آنان در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و مدیریت عمومی جامعه بسیار ممتاز است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: اساسی‌ترین دشمنی دنیا با مردم ایران، با ماهیت اسلام است و از آن‌جایی که مشروعیت و تداوم  نظام اسلامی، منوط به حاکمیت ارزش‌های انقلاب و اسلام است، امروز باید با چنگ و دندان از ارزش‌های اسلامی که دشمن به شدت مورد حمله قرار داده است، دفاع کنیم.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین دلیل به وجود آمدن انقلاب اسلامی روحیه دین‌داری در مردم بود، از این‌رو روحانیت امروز وظیفه دارد روحیه دینی مردم را تقویت کند همان طور که در طول این چهل سال روحانیت تمام توان و تلاش خود را در جهت رشد فرهنگی و دینی جامعه به کار بسته است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم بیان داشت: ترویج ارزش‌های دینی و اخلاقی در بین مردم از دیگر وظایف علما و روحانیت است، در دفاع مقدس این نقش به نحو بارزی خود را نشان داد و در دهه‌های اخیر که رویکرد دشمنی دشمنان بیشتر به سمت جنگ نرم رفته و دین و اخلاق جامعه را مورد هدف قرار داد ه است روحانیت باید در عرصه تمام قد بایستد و مقاومت کند.

در پایان این مراسم از چندین روحانی شیعه و سنی رزمنده و جانباز تجلیل به عمل آمد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha