پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

حوزه/ حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که در مازندران بیش از ۷۵ درصد موقوفات مربوط به عزاداری حسینی است، گفت: این نشان دهنده اعتقاد و دینداری مردم استان نسبت به ارزش های دینی و ائمه اطهار(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در کارگروه مشترک استانی اوقاف و ثبت اسناد، با اشاره به اهمیت وقف در دین مبین اسلام، گفت: سنت حسنه وقف عامل رشد و گسترش دین در ادوار مختلف شده است.

وی با بیان این که ائمه اطهار(ع) خود پیشگام در گسترش فرهنگ وقف در جامعه اسلامی بودند، افزود: در طول دوره های مختلف علما و فقهای دینی تلاش های بسیاری در گسترش وقف در جامعه انجام داده اند.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که در مازندران بیش از 75 درصد موقوفات مربوط به عزاداری حسینی است، خاطرنشان کرد: این نشان دهنده اعتقاد و دینداری مردم استان نسبت به ارزش های دینی و ائمه اطهار(ع) است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که متأسفانه در طول تاریخ به دلیل عدم مدیریت صحیح برخی از موقوفات به فراموشی سپرده شده و یا از بین رفته اند، گفت: در حال حاضر یکی از مهم ترین برنامه های این سازمان شناسایی و احیای موقوفات است.

استاد حوزه علمیه مازندران، وقف را ظرفیتی ارزشمند در جهت رشد و تقویت برنامه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: وقف را می توان راهکار عملی دین مبین اسلام برای رفع مشکلات امت اسلامی دانست.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که در طول تاریخ بسیاری از مراکز دینی و فرهنگی با بهره گیری از ظرفیت موقوفات اداره شده، بیان داشت: حوزه های علمیه به عنوان مهم ترین مراکز تولید علم دین در جامعه اسلامی با استفاده از عوائد موقوفات رشد و توسعه یافته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که در طول سال های اخیر یک برنامه ریزی مدوّنی برای شناسایی، احیاء و ثبت موقوفات در همه مناطق کشور صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در همین راستا همراهی و حمایت سایر دستگاه های اجرایی نظیر ثبت و اسناد بسیار راهگشا خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران در پایان  به  وجود 14 هزار موقوفه در مازندران اشاره کرد و گفت: این موقوفات دارای 200 هزار رقبه هستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha