شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ افتتاح شاخه مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در جامعه المصطفی

شاخه مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICEST) در جامعه المصطفی، صبح امروز با حضور مسئولان این مرکز در سازمان مرکزی المصطفی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی در دیدار رئیس و مسئولان مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، با اشاره به جهش علمی و پیشرفت های گسترده جمهوری اسلامی ایران در دهه های اخیر،  خاطرنشان کرد: بخش مهمی از این دستاوردها مرهون تلاش دانشگاه ها،  پژوهشگاه و مراکز علمی کشور است که نقش مهمی در رشد تولید علم در کشور دارند.

رئیس المصطفی، ایجاد ارتباط میان مراکز علمی را موجب هم افزایی و رشد علمی دانست و خاطرنشان کرد: علم در فضای بین المللی و بین الاذهانی شکل می یابد. با توجه به ظرفیت و جایگاه کشور در تولید علم و دانش، شکل گیری مرکز منطقه ای اطلاع رسانی، فرصت بسیار خوبی برای دسترسی همه اساتید و دانش پژوهان به این ظرفیت گسترده فراهم می نماید.

وی با اشاره به اینکه بیش از 90درصد از فراگیران المصطفی، از ملیت های غیرایرانی هستند، ادامه داد: جامعه المصطفی از مهم ترین دانشگاه های بین المللی جهان اسلام به شمار می آید که با نهادهای مختلف بین المللی در ارتباط بوده و عضویت فعالانه در اتحادیه های دانشگاهی جهان دارد. تولیدات علمی المصطفی در حوزه علوم انسانی و اسلامی و فرهنگ و زبان قابل توجه است و سالانه صدها پایان نامه و مقاله علمی در این مرکز تولید می گردد که می تواند مورد استناد پژوهشگران قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در پایان با ابراز خرسندی از افتتاح شاخه مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در جامعه المصطفی، این اقدام را فرصت مناصبی برای اساتید و دانش پژوهان و نیز ارائه دستاوردهای علمی المصطفی در عرصه بین المللی دانست.

شایان ذکر است در این دیدار، دکتر محمدجواد دهقانی، رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری نیز در سخنان خود با اظهار امیدواری نسبت به افزایش همکاری ها میان این مرکز و جامعه المصطفی، خاطرنشان کرد: افتتاح شاخه مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در جامعه المصطفی، نخستین گام در جهت هم افزایی، پیشرفت و ارتقای بیش از پیش دو مرکز خواهد بود.

وی با اشاره به تاسیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در اوایل دهه 70،  ابراز داشت: تاسیس این مرکز که بازوی مورد نیاز ارتباط میان دانشگاهی و رصد وضعیت علمی مراکز علمی کشورهای اسلامی است، نشان دهنده میزان توجه نظام جمهوری اسلامی ایران به توسعه علم و دانش است.

دکتر دهقانی با تاکید بر لزوم دستیابی به مرجعیت علمی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، ابراز داشت: این مرکز با ایجاد شاخه های خود در کشورهای مختلف جهان، معرفی توانایی علمی کشور در عرصه بین المللی را مدنظر قرار داده است که یکی از الزامات در مسیر دستیابی به مرجعیت علمی به شمار می آید.

شایان ذکر است در پایان این مراسم، تفاهم نامه همکاری میان جامعه المصطفی و مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری به امضای دو طرف رسید. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha