چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مالزی طرح «هر مسجد یک پلیس» را راه اندازی می کند

حوزه/ طرح «هر مسجد یک پلیس» که روز گذشته رسما افتتاح گردید با هدف ایجاد روابط بهتر میان اجتماعات و مسجدی ها و ماموران اداره پلیس به منظور برقراری نظم و امنیت در ایالت صباح در مالزی به اجرا گذاشته شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از دیلی اکسپرس، اداره پلیس ایالت صباح در مالزی پروژه جدیدی با عنوان «هر مسجد یک پلیس» را رسما افتتاح کردند، این طرح که نخستین بار در سال 2018 ارائه شد قصد دارد تا اجتماعات مساجد و نیروهای پلیس در مالزی رابطه مثبت و بهینه ای برقرار سازد.

عیدی مختار وزیر امور اجتماعی و حقوقی و زینی جاس معاون کمیساریای ایالت صباح در این کشور، در کنوانسیون القرآن این طرح را آغاز کردند.

عیدی گفت: به هر یک از ماموران پلیس در منطقه مسئولیت همکاری با یکی از 664 مساجد و اجتماعات مسجدی داده می شود.

وی افزود: ایجاد امنیت و کاهش جرایم در اجتماعات نزدیک به مساجد از ضرورت برخوردار است و ما می خواهیم که روابط سالم و بهتری میان پلیس و مردم به وجود بیاید.

عیدی در ادامه خاطرنشان کرد: این طرح به معنای این نیست که در مساجد جرایم جدی رخ می دهند و امنیت مساجد تحت کنترل قرار دارد.

به گفته وی با این پروژه ماموران پلیس روابط شان را با اجتماعات مسجدی بهتر و حتی خود اداره پلیس تقویت می سازند و به عنوان رابطی میان این دو ایفای نقش خواهند کرد، هر افسر پلیس هر ماه دو مرتبه رسما با مسجدی ها جلسه ای خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha