جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین خالق پور

حوزه/ معاون پژوهشی جامعه المصطفی گفت: در حال حاضر هشت هزار نفر در دانشگاه مجازی المصطفی مشغول تحصیل هستند، و تا امروز بیش از ۱۷ هزار نفر هم فارغ التحصیل شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین مجید خالق پور، جانشین ریاست المصطفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در مشهد، پیرامون حضور حوزویان در عرصه بین الملل، گفت: امام خمینی(ره)، پایه گذار حضور حوزویان در عرصه بین الملل بودند و ادامه دهنده آن رهبر انقلاب هستند.

وی بابیان اینکه امروز حوزویان ایرانی و غیرایرانی در عرصه بین الملل ادامه دهنده آرمان های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب هستند، افزود: حوزویان ایرانی و غیر ایرانی به برکت جامعه المصطفی، در بسیاری از  فعالیت های  اجتماعی، علمی و فرهنگی دنیا حضور جدی دارند .

جانشین ریاست جامعه المصطفی، خروجی های این نهاد بین المللی را بیش از صدهزار نفر اعلام کرد و گفت: بیش از 300 هزار نفر زبان فارسی را فرا گرفته اند و امروز در سراسر دنیا این افراد کتاب ها را به زبان بومی کشورهای خود ترجمه می کنند، لذا این حرکت به  عنوان یک دیپلماسی عمومی بسیار موفق عمل کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین خالق پور ادامه داد: دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت برای طلاب غیرایرانی برگزار می شود و فرصت های مطالعاتی برای شخصیت های فرهنگی و اجتماعی غیر ایرانی در جامعه المصطفی ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هشت هزار نفر در دانشگاه مجازی المصطفی مشغول تحصیل هستند و تا امروز بیش از 17 هزار نفر هم فارغ التحصیل شده اند.

جانشین ریاست جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: المصطفی فارغ از بحث یک مرکز علمی،‌ می تواند دیپلماسی  عمومی را بهتر و موفق تر به سامان برساند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
    1 0
    حجت الاسلام خالق پور بالاخره جانشین رئیس جامعه المصطفی هستند یا معاون پژوهش؟