پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
استاد حوزه:

حوزه/ دکتر محمد حکیمی گفت: یکی از بزرگترین دشمنان داخلی انقلاب، سکولار یعنی جدایی دین از سیاست است، چنانچه بر این باورند که کار دنیا از کار سیاست و دین جداست، حال آن که این حرف ضد قرآن و سنت پیامبر اکرم(ص)است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از گرگان، دکتر محمد حکیمی، در نشست بصیرتی با موضوع «شاخصه های انقلابی بودن و انقلابی ماندن از دیدگاه امام خميني(ره) و مقام معظم رهبری» که از سوی مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان برگزار شد، انقلاب اسلامی را امانتی الهی در دست ملت دانست و بیان کرد: همه ما در برابر انقلاب اسلامی وظایفی داریم که شناخت و تلاش در راستای انجام این وظایف موجب خواهد شد تا درخت انقلاب سرسبز باقی بماند.

وی با استناد به سخنان مقام معظم رهبری كه در واقع با ديدگاه امام خميني(ره) يكي است، به بیان شاخصه های انقلابی بودن پرداخت و افزود: اولین شاخصه انقلابی بودن؛ پایبندی به ارزش های انقلاب است که این ارزش ها عبارت از عدالت اجتماعی و توحید است.

استاد این مدرسه، هدف انقلاب را دستیابی به آزادی واستقلال دانست و ادامه داد: شکل حکومت ما جمهوری و محتوای آن اسلامی است و در رأس همه این اهداف، توحید و نفی شرک است.

حکیمی اجرای دستورات و احکام الهی را هدف انقلاب در ایران برشمرد و با اشاره به وضعیت کشور ایران در قبل از انقلاب خاطرنشان کرد: با ایجاد انقلاب اسلامی، توحید عملی در متن جامعه به تصویر کشیده شد.

وی بر حرکت ملت ایران در راستای تحقق اهداف انقلاب تاکید کرد و گفت: کاستی ها و نقایص موجود در کشور نباید خللی در قبولی اصل نظام ایجاد نماید، بیان نقدها موجب پیشرفت خواهد شد ولی نباید اصل نظام مورد سوال قرار گیرد.

استاد دانشگاه با استناد به کلام مقام معظم رهبری، هدف گیری مستمر آرمان های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به این آرمان ها را از دیگر شاخصه های انقلابی بودن دانست و افزود: یکی از بزرگترین دشمنان داخلی انقلاب، سکولار یعنی جدایی دین از سیاست است، چنانچه بر این باورند که کار دنیا از کار سیاست و دین جداست، حال آن که این حرف ضد قرآن و سنت پیامبر اکرم(ص)است.

حکیمی در بیان نقد و رد نظریه سکولاریسم  توضیح داد: تشکیل حکومت از سوی پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) بهترین دلیل ردّ این نظریه است، چنانچه آیه صریح قرآن کریم دلیل براین مدعاست؛ مبانی دینی ما پایه حکومت سیاسی ماست و رهبری دینی معلول مبانی دینی است.

وی از دیگر شاخصه های انقلابی بودن و انقلابی ماندن از دیدگاه رهبری را پایبندی به استقلال همه جانبه انقلاب معرفی کرد و تشریح کرد: حضرت امام هر رابطه تجاری و غیرتجاری که باعث سلطه بیگانگان بر جامعه اسلامی شود را حرام اعلام فرمودند؛ کشوری که استقلال نداشته باشد، شخصیت نیز ندارد و شخصیت فرد و جامعه به میزان استقلالی است که دارد.

پژوهشگر فعال عرصه دین افزود: حساسیت در برابر دشمن و تبعیت نکردن از او، همچنین داشتن تقوای دینی و سیاسی از دیگر شاخصه های انقلابی بودن و انقلابی ماندن از دیدگاه رهبر معظم انقلاب است؛ امام خمینی(ره) در صحیفه نور بر دشمن شناسی و دشمن ستیزی تاکید بسیار دارند.

حکیمی در پایان بر ضرورت کسب آگاهی و بصیرت در زمینه اهداف انقلاب تاکید کرد و گفت: در روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) وارد است که می فرمایند: «هرکس کاری را بدون آگاهی انجام دهد بیش از آنکه اصلاح کند خراب خواهد شد، انسان انقلابی علاوه بر تقوا باید عالم نیز باشد».

وی در پایان به سؤالات حاضرین پاسخ دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha