پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 481354
۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۱
تصاویر/ ششمین یادواره شهدای روحانی استان کرمان در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم

حوزه/ رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان کرمان بازخوانی یاد شهدا را از مهمترین اهداف برگزاری یادواره های شهدای انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مسلمی زاده چهارشنبه شب در مراسم یادواره شهدای روحانی استان کرمان که در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم برگزار شد، گفت: شاید این سوال پیش آید که با توجه به شرایط امروز چه نیازی به برگزاری این چنین برنامه‎ای وجود دارد؛ هدف، برگزاری یک بزم معمولی و چند سخنرانی نیست؛ در واقع، هدف اصلی آن است که با زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا، آن هم شهدایی که همه سعی و تلاش آنها، اعتلای دین خدا بود.

وی افزود: باید با بازخوانی ایده و هدف شهدا به این نتیجه برسیم که در برابر انقلاب اسلامی و خون شهدا، مسئولیت سنگین و خطیری داریم؛ حق نداریم در برابر خون شهدا بی تفاوت باشیم؛ حق نداریم در خصوص مسایلی که پیرامون ما اتفاق می‌افتد، بیتفاوت باشیم؛ چنانچه شهدای ما بیتفاوت نبودند.

حجت الاسلام والمسلمین مسلمی زاده گفت: حقوق های نجومی، شکم پارگی، اشرافی گری، فرایند نفوذی ها، علاقه به دنیا و دنیا گرایی که از طرق مختلف و اخیرا با اجرای برخی مسابقاتی که با الگوگیری از جهان غرب تولید می شود، بیشتر می شود، از چالش های دنیای امروز هستند ولی بازخوانی آرمان های شهدا و برگزاری باشکوه تر برنامه های منتسب به شهدا باعث می شود که کاری کنیم که این فرهنگ در بین مخاطبان این برنامه ها نهادینه شود که نسبت به مسایل پیرامون خود بی تفاوت نباشیم.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان کرمان بیان کرد: شهید بهشتی فرمودند که اگر به این بی تفاوتی ها کشیده شویم، مرگ انقلاب حتمی است؛ شهید جهان آرا فرمودند که اگر شهر سقوط کرد می توانیم آن را پس بگیریم ولی اگر دین ما رفت چه کنیم؟ شهید چیت سازیان نیز در نقل مقام معظم رهبری هم بیان کردند که اگر در جبهه بخواهیم از سیم خاردار رد شویم، باید از سیم خار دار نفس خود رد شویم.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در منشور ارزشمند گام دوم انقلاب 7توصیه و سرفصل مهم را ارایه کردند و می طلبد که طلاب و روحانیت که همیشه پیش آهنگ اسلام و انقلاب بودند، این موارد را مد نظر داشته باشند؛ امام علی(ع) فرمودند که کسی که از همراهی ولی و امام جامعه اسلامی سرباززند و با او همراه نشود قطعا زیر لگد دشمن از خواب بیدار می شود؛ یادوارده های شهدا چنین اثری برای ما دارند.

حجت الاسلام والمسلمین مسلمی زاده یادآورشد: افرادی که در برنامه ‏های شهدا زحمت می کشند، بیش از 2 ماه است که پیگیر برگزاری این برنامه هستند؛ نقد ها باید منصفانه باشد و باید قدردان این زحمات فرهنگی در راه شهدا و گرامی داشت یاد این بزرگان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha