چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سردار کریم پور

حوزه/ مشاور فرمانده سپاه قدس بیان کرد که امروز در حدی از قدرت هستیم که هیچ قدرتی در جهان جرات حمله به ایران ندارد؛ زیرا اگر این حمله انجام شود هیچ جای آن کشور در هرجای جهان در امنیت نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، سردار کریم پور چهارشنبه شب در مراسم یادواره شهدای روحانی استان کرمان که در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) واقع در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم برگزار شد، گفت: امام راحل از حوزه علمیه قم برخاست و در مقابل همه استبدادها ایستاد؛ وقتی ایشان تبعید شدند، دفاع از ملت و اسلام و ایران را به عنوان هدف خویش از قیام ذکر کردند.

وی افزود: امام راحل در تبعید به 5 مساله توجه داشت؛ ایشان هیچ گونه برخورد مسالمت آمیزی با حکومت عراق در تبعید نداشت گویا می دانستند که این رژیم روزگاری در مقابل انقلاب ما می ایستد؛ ایشان همیشه فلسطین را محور هجمه دشمنان می دانست و به همین دلیل با دانشجویان جهان اسلام ارتباط داشتند و این مساله را گوشزد می کردند.

مشاور فرمانده سپاه قدس بیان کرد: تربیت شاگردان به شکل خاص از دیگر فعالیت های امام در عراق بود که اهمیت این مساله را در انقلاب مشاهده کردیم؛ ایشان جهشی در عراق و ایران را ایجاد کردند که حتی به نقشه دشمنان برای ترور ایشان ختم شد؛ امام با تشریفات خاصی وارد کویت شدند؛ زمانی که در مرز حضور یافتند از ورود ایشان ممانعت کردند و ایشان را به بصره فرستادند؛ در این مسیر قرار بود که ایشان را در سانحه ساختگی به شهادت برسانند.

وی گفت: در آن زمان امام فرمود که با هواپیما می خواهند به بغداد بروند و پس از اینکه این سفر نیز میسر نشد، تفال قرآنی ایشان به سفر به فرانسه رسید؛ ولی در هواپیما مشخص شد که این سفر به سمت فرانسه می رود؛ امام 63 سخنرانی در فرانسه انجام دادند.

کریم پور تصریح کرد: زمانی که امام قرار شد به ایران تشریف بیاورند، بیش از 20 دقیقه در فرودگاه روی صندلی نشستند و پیاده نمی شدند، ایشان در آن زمان فرموند که به احترام برادر بزرگتر خود آیت الله پسندیده پیاده نمی شوند؛ در آن زمان قرار شد که به شکل مسلحانه از امام راحل تشریفات صورت گیرد؛ پشت سر امام راحل چندین نفر در حال پیاده شدن بودند؛ پس از امام هیچ کس پیاده نشد و امام راحل با تشریفات نظامی استثنایی از هواپیما پیاده شدند.

وی عنوان کرد: در آن زمان یک ماشین در 5 متری و یک ماشین در 50 متری ایشان بود؛ بازهم امام راحل سوار ماشین دورتر شدند؛ پس از طی 600 متر موتور آن ماشین سوخت؛ بعدها مشخص شد که پشت سر آن ماشین افراد مساله دار حضور داشتند؛ پس از حضور امام در بهشت زهرا(س) به یکی از همراهان سواره نظام(شهید بروجردی) فرمودند که از هلی کوپتر بخواهید که ما را به جایگاه ببرد که جواب خلبان مثبت بود؛ امام راحل با آرامش از پشت فرمان ماشین پیاده شدند، فاصله بین ماشین و هلی کوپتر 150 بود و امام سوار هلی کوپتر شدند؛ پس از آن، از خلبان سوال شد که وقتی امام راحل سوار شدند چه مسایلی رخ داد؛ وی گفت که امام در آن زمان گفتند که  در آسمان دو دور بزنید و مرام به جایگاه برسانید؛ پس از سخنرانی نیز ایشان سوار هلی کوپتر شدند و به من گفتند که مرا بالای تهران بگردان تا شهر را ببینیم؛ امام نیز خواستار فرود هلی کوپتر در بیمارستان هزار تخته خواب شدند.

مشاور فرمانده سپاه قدس بیان کرد: امام راحل پس از مدتی به همراه رئیس بیمارستان به سمت منزل یکی از اقوام رفتند؛ ایشان تا ساعت 23 شب در آنجا حضور یافتند و هنوز کسی نمی داند که چرا ایشان در این منزل مخفی شدند و کسی هم تا امروز متوجه نشدند که این حرکت امام برای چه بود؟

وی گفت: وقتی از امام راحل سوال شد که انقلاب اسلامی چیست، ایشان فرمودند که انقلاب، هدیه بود و خدا آن را برای ما داده است؛ نکته مهم تر این است که ایشان فرمودند که اگر شب و روز عبادت کنید و این انقلاب را قبول نداشته باشید در قعر جهنم هستید؛ مقام معظم رهبری فرمودند که این انقلاب برای رفع نیاز هستی شکل گرفت.

کریم پور تصریح کرد: جمال عبدالناصر با موشک قاهر هم جرات نداشت که آن را شلیک کند ولی امام راحل بود که دست مسلمانان را گرفتند؛ امام راحل اسلام و شیعه را در جهان زنده کرد؛ فرانسیس فوکویاما بیان کرد که مواظب باشید که با شیعه درگیر نشوید زیرا اگر خون یک شیعه روی زمین بچکد پتانسیلی فعال می شود که حریف آن نمی شوید؛ او جنگ با شیعه را تنها در شرایطی مهیای پیروزی دانست که با به ولی فقیه حمله شود.

وی عنوان کرد: امروز در جبهه های نبرد یقین دارند که وقتی که ایرانیان در یگان های گروه های مقاومت حضور داشته باشد قطعا پیروزی حتمی است؛ رایس بیان می کند که رهبر انقلاب اسلامی با یک سخنرانی یک ساعته همیشه برنامه های گسترده ما را فرومی ریزد؛ فرمانده نظامی آمریکا در عراق بیان می کند که حضور ما در عراق بیخود است زیرا هرکاری که در عراق کنیم، سالی یک مرتبه یک اژدهای سیاه از کشمیر راه می افتد و هرچه بافتیم رارشته می کند که این اژدها همان سیل خروشان اربعینیان است.

وی افزود: آمریکایی ها بیان می کند که فردی مثل هرکول در خاورمیانه ایستاده است و هر کسی که می خواهد وارد منطقه شود باید به ایشان باج بدهد؛ حال، سوال ما از رهبری معظم که این همه توصیفات از ایشان شده است، آن است که وظیفه ما در قبال شهدا چیست؛ ایشان بیان می دارند که حفظ و تبیین یاد شهدا یک فریضه است؛ اگر کسی به آن عمل نکند به فریضه عمل نکرده است؛ برخی می خواهند این آرمان ها را به فراموشی بسپارند.

مشاور فرمانده سپاه قدس بیان کرد: مقام معظم رهبری برای نخستین بار به عنوان یک مرجع و نایب برحق امام زمان(عج) درب یک گاوصندوق را باز کردند و مدالی را برای اولین بار به تک تک کسانی که برای برگزاری چنین مجالسی وقت می گذارند هدیه کردند؛ ایشان پس از آن ،این جمله را بیان کردند که هر کس برای شهدا و خانواده شهدا وقت بگذارد، ثروت امام زمان(عج) است.

وی گفت: ایشان در ادامه فرمودند، عزت امروز ایران و همه پیشرفت های کشور، هدیه گرانبهایی است که شهیدان و والدین و همسران شهدا به این ملت ارزانی داشتند؛ باید بپذیریم که هرچه داریم از شهیدان است؛ خداوند در قرآن به وسایل و ابزار شهدا و حتی به بکسوات حرکت تانک های شهدا نیز قسم می خورد؛ این درحالی است که این مقام برای شهدا زمانی است که ایشان هنوز به شهادت نرسیده اند.

کریم پور تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی بیان کرد که در طول هشت سال حتی یک گزارش گناه به من نشد، زیرا جبهه قطعه ای از بهشت بود و در بهشت نمی شد گناه کرد؛ زیرا اگر کسی با دستمال یزدی و زنجیر طلا به جبهه می آمد تنها یک هفته این وضع را حفظ می کرد و سپس به سمت خداوند نیل پیدا می کرد؛ وقتی بزرگانی چون آیات عظم بهاالدینی و بهجت و مشکینی و مقام معظم رهبری به جبهه می آمدند بیان می کردند که حضور ما در جبهه برای خودسازی است.

وی عنوان کرد: آیت الله مشکینی بیان می کردند که بنده حاضرم بیست سال عبادتم را با دورکعت نماز شما با لباس های خاکی و روغنی و.. شما عوض کنم؛ ایشان از رزمندگان جبهه طلب شفاعت می کردند؛ این مسایل برای این است که باور کنیم که شهدای ما چه ارزش و جایگاهی دارند.

وی افزود: مقام معظم رهبری چندی پیش در نصف شب خواستار حضور در مزار شهدا شدند پس از نماز صبح ایشان وارد مزار شهدا شدند؛ ایشان در مزار شهدا فرموند که میل دارند به تنهایی وارد مزار شوند؛ ایشان وارد مزار شدند و در کنار یک قبری که دو خانم در آنجا حضور داشتند نشستند و با آنها صحبت کردند؛ پس از حرکت شهید از آن دو بانو حضور سوال پرسیدیم که چه شد که در این نیمه شب در مزار شهدا حضوریافتید؛ مادر و خواهر شهید به مسئولین گفتند که شب قبل در خانه بحث شد که چرا ما نمی توانیم به دیدار مقام معظم رهبری برسیم؛ شب در خواب شهیدمان را دیدیدم که به ما گفت هم اینکه به مزار من بیایید تا کارت دیدار با آقا را به شما بدهم؛ وقتی از بل احیای شهدا سخن می گوییم منظور ما همین مسایل است.

مشاور فرمانده سپاه قدس بیان کرد: برخی از خانواده های شهدا از من می پرسند که اثر خون شهدای ما چه شد؟ در سفر پوتین به تهران، در آخرین جلسه ای که در خصوص دریای خزر بحث شد بیان کرد که جلسه آخر را در محضر مقام معظم رهبری برگزار کنیم؛ پوتین در آخر جلسه به رهبری بیان کردند که به عنوان پسر 50 ساله شما می خواهم با شما خصوصی صحبت کنم؛ پوتین می گوید که آنچه از مسیح شنیده بودم در رخساره رهبر انقلاب ایران دیدم؛ پوتین می گوید که تا زمانی که فکر این مرد کیس دانا بر این کشور مستولی است، هیچ تهدیدی این کشور را فرانخواهد گرفت.

وی گفت: در کنار این شهدا، شهیدان والامقام دیگری شکل گرفتند که همان شهدای مدافع حرم اند؛ رهبری معظم بیان می کند که این شهدا به دنیا نگاه نکردند و در سن جوانی زن و فرزند خود را رها کردند و مدافع حرم آل الله شدند و در غربت شهید شدند؛ ایشان فرموند که این شهیدا فیض دو شهادت را دارند؛ زیرا شهدای مدافع حرم که در غربت شهید شدند در جنت از روی ما بال و پر می زنند و میروند.

کریم پور تصریح کرد: امروز طلاب کرمانی نیز می توانند استکبار جهانی رابه روز سیاه بنشنانند؛ گرچه سردار سلیمانی وعده این سرگونی استکبار را دادند؛ سردار بیان کرد که هرجایی که شما گمان نمی کنید در کنار شما هستیم.

وی عنوان کرد: مگر نه اینکه ترامپ می خواست در مرحله اولیه به عراق بیاید و لو رفت؟ این مساله بیانگر این نکته است که هرجا که شما فکر نمیکنید در کنار شما هستیم؛ در مرحله دوم نیز این سفر لو رفت؛ پس از آن بیان می کند که غم انگیز است که شما 7هزار دلار در منطقه خرج کنید و ما این گونه به عراق بیاییم؛ او با هواپیمایی وارد عراق شد که با چراغ های خاموش و ... به عراق آمد.

وی افزود: مقام معظم رهبری سالها پیش بیان کردند که اوباما فتوا کرده است که غزه و حماس باید خلع سلاح شود ولی ما می گوییم که کرانه باختری هم باید مسلح شوند؛ چه کسی جرات دارد بیان کند که هر کسی که با اسراییل دشمن است ما به او کمک می کنیم؟ این مسایل ثمره این انقلاب و شهادت است.

مشاور فرمانده سپاه قدس بیان کرد: مقام معظم رهبری فتوای ساخت سلاح های هسته ای را حرام می دانند؛ ولی اگر این حرامی برداشته شود ساخت سلاح هسته ای برای ما بسیار آسان است؛ امروزه ایران با 23 سانترفیوژ غنی سازی می کنیم؛ مگر آمریکا کسی است که برای ما سقف معین کند؛ در قنیطره به دو ماشین حزب الله حمله کرد؛ سید حسن بیان کردند که قاعده بازی عوض شد و هرجا که به ما حمله کنید به شما حمله می کنیم؛ 10 روز بعد حزب الله به دو ماشین اسراییلی ها زد و قصد هم نداشتند که بیش از 6 نفر کشته نشدند؛ ولی چند برابر این تعداد با آرپی چی معمولی کشته شدند؛ زیرا خداوند فرموند که وقتی با تقوا و با یاد من تیری شلیک کردید من آن را به هدف می زنم.

وی گفت: رهبر انقلاب در پاسخ تهدیدات اسراییل بیان می کند که اگر آنها غلطی کنند تل آویو و حیفا را با خاک یکسان می کنیم؛ همین موشک سیمرغ با سرعت 7500 متر در ثانیه در 8 دقیقه و 32 ثانیه خود را به حیفا می رساند؛ هیچ کشوری اگر به سمت ایران اسلامی تعدی کند هیچ جایی از آن کشور در امان نخواهد بود؛ به حدی این کشور فضای امن دارد که هیچ هواپیمایی وارد ایران نشود، زیرادر هر 20 کیلومتر فضای ایران یک پدافند وجود دارد.

وی یادآورشد: آیت الله حسن زاده آملی اخیرا در دیدار با مقام معظم رهبری از لفظ مولا برای ایشان استفاده کرد و رهبری معظم نیز بیان کردند که از بیان این کلمه خودداری کنید، ولی آیت الله حسن زاده آملی بیان کرد که من در زندگی شما یک مکروه نیز ندیدم؛ این شان روحانیت و فارغ التحصیلان مکتب امام صادق (ع) است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha