سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله صدیقی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: کسی که معرفت خدا را داشته باشد، خود واقعی اش را پیدا می کند و آن وقت هست که می داند تنها راه رسیدن به عرش، یاد خداوند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم صدیقی شب گذشته در مراسمی که به مناسبت سالگرد ارتحال آیت الله خوشوقت در حسینیه امام خمینی(ره) دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، اظهار داشت: هر موجودی به اندازه ظرفیت خودش علم و قدرت دارد و دلیل این که موجودات عالِم هستند، بارها در قرآن آمده است.

وی ادامه داد: همه موجودات پیام ، حرف و جلوه دارند و خداوند این مهم را در دل همه موجودات قرار داده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی با بیان این که انسان های مانند آیت الله خوشوقت به مدارج بالای علمی رسیدند، ابراز داشت: در واقع خداوند متعال از امت پیامبر خواسته به مدارج بالای علمی برسند و انسان هایی مانند آیت الله خوشوقت به خوبی به این مهم نائل شدند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به اهمیت یاد خداوند در زندگی انسان ها اشاره کرد و گفت:غفلت از خدا عامل غفلت از خود است و نباید امت اسلام به این غفلت دچار شوند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: انسان ها زمانی که به آخر خط می رسند می بیند که چه زود دوران زندگی شان تمام شده و آن زمان است که دیگر افسوس فایده ای ندارد.

وی اهمیت یاد مرگ در دنیا را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: یاد موت یاد خداوند است که در قران بارها آمده و در واقع آیه های موت نشان دهنده قهر خداوند است و هیچ کس نمی تواند از آن فرار کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی تصریح کرد: خداوند می خواهد ما را تربیت کند و تنها راه علم به قدرت خداوند، یاد خداست؛ غفلت لحظه ای است و باید به این مهم توجه داشته باشیم و همواره در تضرع و خشوع باشیم تا دچار غفلت نباشیم.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: حضرت محمد (ص) همواره در خشوع بود و بارها ایشان بر سرنوشت حضرت یونس تاکید کرده و فرمودند او یک لحظه غفلت کرد و آن سرنوشت نصیبش شد.

وی با بیان این که  اگر خدا انسان را حمایت نکند در یک لحظه انسان رفته است و در واقع هیچ ارزشی ندارد، تصریح کرد: کسی که معرفت خدا را داشته باشد، خود واقعی اش را پیدا می کند و  آن وقت هست که می داند تنها راه رسیدن به عرش، یاد خداوند است.

وی در پایان با اشاره به سیره زندگی آیت الله خوشوقت گفت: ایشان توانستند سال ها در مسیر علم و جهاد گام بردارند و شاگردان زیادی را در طی سال هایی که در قید حیات بودند تربیت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha