پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ دیدار نماینده ولی فقیه در استان کردستان با آیت الله اعرافی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان در دیدارهای جداگانه با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعه المصطفی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در دیدار با آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور ضمن بی نظیر خواندن راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه امسال در بین سال‌های پس از انقلاب گفت: مردم استان کردستان اعم از شیعه و سنی به خوبی در بزنگاه های مختلف وفاداری خود را به نظام و انقلاب اسلامی و رهبری معظم انقلاب اسلامی نشان داده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به زمینه های متعدد برای تقریب مذاهب در استان کردستان افزود: سادات اهل سنت در این استان بسیار بر روی سیادت خود تعصب دارند و به آن افتخار می کنند.

آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه نیز با تمجید از حضور پر شور مردم انقلابی ایران اسلامی در راهپیمایی بیست و دوم بهمن، بر بصیرت مردم کشور تاکید کرد.

مدیر حوزه های علمیه در رابطه با سفر اخیر خود به پاکستان افزود: درحالی که بن سلمان ولیعهد سعودی با 17 میلیارد دلار سرمایه گذاری در حال سفر به پاکستان بود، به برکت انقلاب اسلامی پذیرایی بسیار خوبی از ما انجام شد و در مدت کوتاهی دیدار های بسیار متعدد و پر ثمری تدارک دیده شد.

تعاملات بیشتر جامعه المصطفی با جامعه اهل سنت کردستان

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی همچنین در دیدار جداگانه ای با حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعه المصطفی که در این مرکز برگزار شد،  با اشاره به جایگاه جامعه المصطفی العالمیه در نشر معارف اهل بیت علیهم السلام در سراسر دنیا، فعالیت این مرکز را قابل تقدیر دانست.

وی با اشاره به اهمیت تقریب مذاهب، فضای استان کردستان را فضایی آرام و صمیمی خواند و حضور پرشور آحاد اهالی کردستان در راهپیمایی بیست و دوم بهمن را نشان دهنده اتحاد اهل سنت و شیعیان این استان دانست.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه از برنامه ریزی برای سفر به استان کردستان خبر داد و مجموعه جامعه المصطفی را از مجموعه های پیشگام در عرصه تقریب مذاهب اسلامی دانست که می تواند به همبستگی بیشتر میان شیعیان و اهل سنت کمک کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha