پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جلسه طلاب خمینی شهر

حوزه/ طلاب و فضلا مشکلات معیشتی بسیاری دارند و راه اندازی صندوق قرض الحسنه می تواند کمک خوبی برای طلاب باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام عسکری، در جلسه طلاب و فضلای خمینی شهر، دُرچه و کوشک که شب گذشته در نمازخانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت:   بخشی قابل توجهی از فعالیت ما در بخش نمایندگی طلاب، معطوف به سازماندهی طلاب خمینی شهر شده است تا بتوانیم از ظرفیت طلاب و فضلای محترم کمال استفاده را داشته باشیم.

نماینده طلاب و فضلای خمینی شهر ابراز داشت: امروز با کمک دوستان، هرماهه جلسات خوبی را به عنوان هیأت اندیشه ورز برگزار کرده و اولین گروه تبلیغی شهرستان خمینی شهر به نام شهید اشرفی را راه اندازی کرده و اولین برنامه را در ایام فاطمیه در منطقه به اجرا گذاشتیم.

وی خاطرنشان ساخت: گروه تبلیغی شهید اشرفی برای مناسبت های تبلیغی بعدی آمادگی دارد تا از ظرفیت طلاب و فضلا استفاده کرده و فعالیت های فرهنگی و تبلیغی مناسبی داشته باشیم.

حجت الاسلام عسکری تصریح کرد: راه اندازی معاونت رسانه و تهیه اپلیکیشن، دومین برنامه هیأت اندیشه ورز بوده تا بتوانیم برنامه های به روزتری داشته باشیم.

وی بیان داشت: معاونت امور انسانی، معاونت دیگری است تا بتوانیم آمار طلاب و فضلای حاضر در قم را داشته و برنامه ریزی بهتری انجام دهیم.

نماینده طلاب و فضلای خمینی شهر اظهار داشت: راه اندازی صندوق قرض الحسنه از دیگر فعالیت ها بوده است؛ چراکه طلاب و فضلا مشکلات معیشتی بسیاری داشته و این صندوق می تواند کمک خوبی برای طلاب باشد.

حجت الاسلام پیمانی، نویسنده کتاب «تحقیقی پیرامون یمانی و مهدیون اثنی عشر» نیز در این جلسه به معرفی کتاب خود پرداخت و گفت: این کتاب درباره احمد اسماعیل بصری ملقب به احمدالحسن بوده و نکاتی پیرامون وی و روش های تبلیغی او آورده ایم.

وی اظهار داشت: متأسفانه برخی به تبعیت از این فرقه درآمده و به شدت در این زمینه مشغول به تبلیغ هستند؛ چراکه امام آنان احمدالحسن تبلیغ را واجب می داند.

نویسنده کتاب «تحقیقی پیرامون یمانی و مهدیون اثنی عشر» ابراز داشت: یکی از حربه های این فرقه، استفاده از خواب و همچنین استخاره است که در این کتاب، جواب این مسئله را داده ایم.

حجت الاسلام پیمانی خاطرنشان ساخت: در بخش آخر کتاب که مهمترین بخش آن است، روایت های مهدی های دوازده گانه و حدیث وصیت پرا مورد بررسی قرار داده ایم و بیان کرده ایم این روایت، مخالف با روایات متواتر بسیاری است.

وی تصریح کرد: مطابق با مناظراتی که با سران این فرقه داشته ایم، می توانستیم کتابی قریب به 1000 صفحه را جمع آوری کنیم؛ اما کتابی خلاصه ارائه کرده ایم تا مناسب برای مطالعه باشد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha