جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش بزرگ «حوزه و گام دوم انقلاب»

حوزه/ مدیر حوزه علمیه تهران از برگزاری اجتماع عظیم «حوزه و گام دوم انقلاب»، با حضور گسترده طلاب خواهر و برادر حوزه های علمیه استان تهران و با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی، روز یکشنبه پنجم اسفند، در حرم مطهر امام خمینی(ره) خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اعلام این خبر، گفت: مدیریت حوزه علمیه تهران در سال های گذشته، و در سالروز صدور منشور روحانیت حضرت امام خمینی(ره) مراسمی را در حرم مطهر امام راحل برگزار می کرد و هدف از آن هم تجدید میثاق با آرمان های امام و رهبری و عرض و ارادت و احترام به روح بلند امام و شهدای عزیز انقلاب اسلامی بود.

وی ادامه داد: این مراسم با حضور پرشور طلاب، اساتید، مبلغین و روحانیان عزیز استان تهران و با اهدای گل به مقام رفیع امام و شهدا در حرم مطهر برگزار می گردید، امسال نیز بنا داشتیم همین مراسم را در اوایل اسفندماه که مصادف با صدور منشور روحانیت امام بود برگزار کنیم که با صدرو بیانیه گام دوم انقلاب از جانب مقام معظم رهبری به مناسبت چهلیمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و حضور گسترده و دشمن شکن ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن، مواجه شدیم.

مدیر حوزه علمیه تهران بیان داشت: بعد از صدرو بیانیه گام دوم انقلاب که در واقع بیان سیاست های راهبردی و کلی نظام در چهل سال آینده نظام و انقلاب بود، احساس کردیم این بیانیه اگر بخواهد به طور دقیق عملیاتی شود، باید در جای جای آن روحانیت و حوزه های علمیه ایفای نقش کنند و از این جهت تکلیف بر دوش حوزه علمیه است.

وی تصریح کرد: بنا بر این تبیین و گفتمان سازی مطالب ارائه شده در این بیانیه باید در صدر کارهای همه حوزه های علمیه قرار بگیرد و همه باید این بیانیه را کلمه کلمه بخوانند، نکاتش را احصاء و تحلیل کنند و قطعاً برنامه ریزی های حوزه های علمیه در چهل سال آینده باید بر مبنای همین بیانیه انجام بشود و ما در حوزه علمیه تهران قطعاً به دنبال همین مطلب هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق اظهار کرد: برای این که این بیانیه در بین عموم طلاب، اساتید، مبلغین، ائمه جمعه و جماعات و روحانیان مورد توجه قرار بگیرد، در روز یکشنبه، ۵ اسفند، از ساعت 8 صبح همایش بزرگ «حوزه و گام دوم انقلاب» با حضور گسترده طلاب خواهر و برادر حوزه های علمیه استان تهران و با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی، در مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس، مدارس علمیه استان تهران به جهت حضور همه طلاب، اساتید، مدیران و روحانیان در این همایش در مرقد مطهر امام خمینی و در محضر استاد بزرگ انقلاب برگزار خواهد شد. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha