جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار قاآنی

حوزه/ جانشین فرمانده سپاه قدس گفت:قدم های بزرگی برای تشکیل بسیج جهانی سربازان اسلام برداشته شده است که این مهم جز با میدان داری و هدایت روحانیون امکان پذیر نبود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، سردار اسماعیل قاآنی صبح امروز در دومین کنگره بین المللی بزرگداشت 140 شهید روحانی مدافع حرم که در سالن همایش بیداری اسلامی جامعه الزهرا در قم برگزار شد، اظهار داشت: روحانیت شیعه در طول عمر با برکت این مذهب همواره جلودار بوده است به طوری که تنها مکتبی که همه رهبران آن جملگی شهید شده اند، مذهب شیعه است.

وی ادامه داد: روحانیون امروز نیز این راه عزتمندارانه را ادامه می دهند و همواره جلودار بوده و هستند.

سردار قاآنی به ابلاغ منشور روحانیت توسط امام خمینی(ره) اشاره کرد و بیان داشت: امام خمینی(ره) در آن پیام می فرمایند: در هر نهضتی، علمای اسلام اولین کسانی بودند که پیشقدم بوده و پیشکسوت شهادت بوده اند.

وی ادامه داد: امروز توطئه های استکبار علیه کشور نیازمند مردانی است که وارد عمل شوند و در میدان عمل وارد مبارزه شوند.

جانشین فرمانده سپاه قدس افزود: در میدان جهاد روحانیت همواره پیش قدم بوده و هر زمانی هم که ما نیروهای نظامی وارد کار شدیم از هدایت های روحانیت بهره بردیم.

وی بیان داشت: این انقلاب اسلامی حرف های زیادی برای گفتن دارد و هم برای بیرون از کشور و هم برای داخل کشور برنامه های زیادی دارد.

سردار قاآنی تصریح کرد: در طی 40 سال گذشته به برکت علما و ولی فقیه نه تنها توطئه دشمن را خنثی کردند بلکه همه تهدیدها را تبدیل به فرصت کردند.

وی ابراز داشت: رئیس جمهور فعلی آمریکا می گوید این کشور 7 هزار میلیارد دلار در منطقه هزینه کرده است اما حاصل آن چه چیزی بوده است.

سردار قاآنی تاکید کرد: بعد از شکست آمریکا در منطقه به فکر توطئه ای جدیدی افتادند و داعش را به وجود آوردند که فرهنگ انقلاب اسلامی به تنهایی جلوی این توطئه را گرفت.

وی جنگ تحمیلی را مورد اشاره قرار داد و  بیان داشت: دوره جنگ 8 ساله تنها جنگی بود که یک وجب از خاک این کشور به دست دشمن نیفتاد البته دستاورد اصلی ما انسان سازی میدان نبرد بود که در طی جنگ تحمیلی به وجود آمد.

سردار قاآنی ادامه داد: امام خمینی(ره) در پایان جنگ فرمایشی گرانسنگ داشتند که فرمودند: اگر بسیج جهانی سربازان اسلام تشکیل شده بود هیچ کشوری جرات عرض اندام علیه کشور نداشت.

وی افزود: این پیام مفاهیم زیادی دارد که نشان دهنده عمق نگاه جهانی و بینش والای ایشان است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

جانشین فرمانده سپاه قدس ابراز داشت:قدم های بزرگی برای تشکیل بسیج جهانی سربازان اسلام برداشته شده که این مهم جز با میدان داری و هدایت های روحانیت امکان پذیر نبود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha