شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دکتر  باقر لاریجانی

حوزه/ در معنویت اسلامی نگاه کامل به انسان وجود دارد و سلامت جسمی و معنوی از مقدمات برای رسیدن به انسان کامل است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر باقر لاریجانی پیش از ظهر امروز در ششمین همایش ملی سلامت معنوی اسلامی که در سالن همایش های دفترتبلیغات اسلامی حوزه در قم برگزار شده با اشاره به مسائل مطرح شده در عرفان اسلامی گفت: در عرفان به مسائلی مانند انسان کامل توجه شده است و معنویت اسلامی با معنویت مسیحی و معنویت غیردینی تفاوت های زیادی دارد.

معاون وزیر بهداشت افزود: در معنویت اسلامی نگاه کامل به انسان وجود دارد و سلامت جسمی و معنوی از مقدمات برای رسیدن به انسان کامل است.

وی اضافه کرد: سلامت معنوی می تواند زندگی انسان را هدفمند کند و روابط بین فردی را تنظیم سازد، سلامت معنوی می تواند که تاثیرات محیطی هم داشته باشد.

لاریجانی افزود: توجه به سلامت می تواند روی روابط فردی انسان تاثیر بگذارد و نگاه او را به دنیا تصحیح کند و درهمین رابطه معتقدیم سلامت معنوی متعالی با مسائلی همچون تقوا، شاکر بودن و اعتقاد به عالم پس از مرگ ارتباط دارد.

معاون وزیر بهداشت پزشکان را نیازمند سلامت معنوی دانست و اظهار داشت: آن ها برای ارتقای خودشان باید به طبیبان معنوی مراجعه کنند، کسانی در زمینه سلامت معنوی باید دخالت کنند که از صلاحیت علمی و فردی در این زمینه برخوردار باشند.

وی ادامه داد: بحث سلامت معنوی بحث مهمی است که پس از قرن نوزدهم در دنیا به آن توجه شد، این بحث می تواند فرصتی برای توجه دادن انسان به دین باشد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha