پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
باطنی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین باطنی گفت: امروز ائتلافی از جریانات غیرهمسو علیه حوزه اصفهان تشکیل شده که از ابزارهای نوین و تکنیک های مدرن چون جنگ روانی رسانه بیگانه و معاند بی بی سی در حال استفاده در گروه های مجازی هست.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلیمن علیرضا باطنی، پیش از ظهر امروز در جمع مدیران مدارس علمیه ضمن تجلیل از حماسه ماندگار مردم ایران و اصفهان، اظهار کرد: این حضور مردم  در روز یوم الله ۲۲ بهمن که حقیقتا علی رغم همه مشکلاتی که در جامعه دامن گیر مردم هست، خیره کننده بود

وی بیان کرد: شهادت پاسداران عمدتا جوان لشکر ۱۴ امام حسین(ع) اصفهان در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان را هم تسلیت عرض کرده وعلو درجات شهدا راخواستاریم.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان درادامه به بحث امر به معروف ونهی از منکر وضرورت آن اشاره و بیان کرد: وقتی انسان ظلم و رفتارهای ظالمانه ای می بینند اگر با آنها همراهی کند که همردیف ظالم است، ولی اگر همراهی نکند از دو حال خارج نیست یا آنکه دربرابر ظالم می ایستد تا جلوی کارظالمانه را بگیرد ویا آنکه نگاه می کند وسکوت می کند که سرنوشت سکوت کننده  همچون ستمگر است، آنگونه که جریان اصحاب سبت در قرآن بیان شده است.

وی افزود: ما حقیقتا دچار مشکلات بی سابقه در محیط پیرامون خود هستیم، در امر به معروف باید گروهی عمل کرد و راهش شخصی عمل کردن نیست، باید ابتدا طلاب و حوزه های علمیه  از دستگاه های مسوول کشور برای اصلاح مشکلات جامعه مطالبه کنند

حجت الاسلام والمسلمین باطنی با بیان اینکه ولی امروز با منکرات داخل فضای مجازی در ارتباط با حوزه و روحانیت مواجه هستیم، گفت: در مقابل با آن ها چه باید بکنیم، ما برای خودمان و داخل حوزه چه کرده ایم؟

وی ابراز کرد: با رفتارهای ظالمانه که عمده آن در فضای مجازی هست و حیثیت و اعتباری برای مسئولین حوزه و حوزویان باقی نمی گذارند باید چه کرد؟ اگر امروز تدبیری نشود، قطعا فضای مجازی می تواند سراغ  تک تک اساتید و مسئولین حوزه برود و خواهد رفت.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: بارها اعلام آمادگی کردم، خودم و معاونانم ،هر یک از مدارس علمیه استان احساس نیاز به برگزاری جلسه پرسش و پاسخ کرد، ما پاسخگو و آماده حضور هستیم.

وی اذعان کرد: سم مهلک برای حوزه این است که به جای همگرایی، واگرایی درونی صورت می گیرد؛ متاسفانه القای یأس وناامیدی و بی انگیزه کردن طلاب جوانان در حوزه های علمیه  صورت می گیرد ولی شما تدبیر خاصی نکرده اید

حجت الاسلام والمسلمین باطنی خاطرنشان کرد: متاسفانه بداخلاقی های درونی نباید در منظر انذار عمومی قرار گیرد؛ متاسفانه برخی از افراد انگشت شمار بر موج تخریب و تضعیف حوزه سوار شده اند.

 وی بیان کرد: امروز ائتلافی از جریانات غیرهمسو علیه حوزه اصفهان تشکیل شده که از ابزارهای نوین و تکنیک های مدرن چون جنگ روانی رسانه بیگانه و معاند بی بی سی در حال استفاده در گروه های مجازی هست.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان یادآور شد: ما منکر نقاط ضعف نیستیم، چون هیچ انسانی نمی تواند ادعا کند که هیچ نقدی به آن نباشد و می تواند عملکردی داشته باشد که همه از دست او راضی باشند، ولی ضعف ها و نواقصی که علیه حوزه اصفهان در فضای مجازی مطرح می شود، دور از ساحت حوزه بوده و حقیقت ندارد، لذا باید روشنگری توسط مدیران مدارس صورت گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha