جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ششمین همایش ملی سلامت معنوی اسلامی -حجت الاسلام رستمی

حوزه/ دانشگاه اسلامی دارای مؤلفه هایی است که از جمله آن ترویج بینش های توحیدی، توجه به علم آموزی برای رسیدن به عبادت و تربیت دانشجوی انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی پیش از ظهر امروز در ششمین همایش ملی سلامت معنوی اسلامی که در سالن همایش های دفترتبلیغات اسلامی حوزه در قم برگزار شد گفت: اگر بخواهیم بانگاه قرآنی به بحث سلامت توجه داشته باشیم، باید بپذیریم که سلامت در موجودات زنده قابل بحث است، بر این اساس حیات کلمه عامی خواهد بود و شامل همه چیزها خواهد شد.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها اظهار داشت: آنچه که در قرآن در مورد جامعه زنده می توان خلاصه کرد منظور همان حیات طیبه است، جامعه ای که اهل عمل صالح باشد، می تواند دارای حیات طیبه باشد و تأمین کننده سلامت معنوی باشد.

وی بیان داشت: درجامعه باید عواملی که باعث اخلال حیات طیبه وسلامت معنوی می شود، مورد بررسی قرار داد که از جمله آن بحث توجه به امر به معروف و نهی از خوبی ها است، برترین امت ها ازنظر قرآن جامعه ای است که به بحث خوبی ها و دوری از نواهی توجه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی گفت: توجه به امر به معروف ونهی از منکر نقش مهمی در سلامت معنویت جامعه ودانشگاه دارد و باید به این موضوع توجه ویژه در جامعه و محیط دانشگاهی کرد.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها اظهار داشت: دلیل مهم اینکه باید در  محیط دانشگاهی به سلامت معنویت توجه ویژه کرد، حضور اساتید و پژوهشگران در دانشگاه و جریان ساز بودن این محیط در عرصه سلامت معنوی است.

وی بیان داشت: برای همین اگر به سلامت معنوی و حیات طیبه دانشگاه توجه شود، می توان شاهد آثار خوبی از آن حتی در جامعه بود.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی گفت: دانشگاه سالم معنوی دانشگاهی است که به حیات طیبه و ارزش های دینی و الهی، نظام های درسی و آموزشی و رفتاری توجه دارد.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها اظهار داشت: دانشگاه اسلامی هم دارای مؤلفه هایی است که از جمله آن ترویج بینش های توحیدی، توجه به علم آموزی برای رسیدن به عبادت و تربیت دانشجوی انقلابی است.

وی بیان داشت: باید توجه داشت که مخاطب بیانیه رهبر انقلاب برای دهه پنجم انقلاب، جوانان و دانشجویان و طلاب و... هستند، ایشان به بحث اخلاق و معنویت توجه ویژه دارند و برای انجام آن به همه جوانان سفارش می کنند و ایشان این موضوع را نیاز اصلی جامعه می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی گفت: تصور این است با تلاش و کارهای جهادی می توان به منویات رهبر انقلاب رسید و بیانیه را به خوبی اجرا کرد.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها اظهار داشت: برای اجرای سلامت در دانشگاهی باید رفتار اخلاق معنوی از سوی مدیران و دانشجو و اساتید پذیرفته و اجرا شود، از عوامل مخل سلامت و جریان ساز مخل سلامت جلو گیری شود و در عین حال باید برای اجرای سلامت برنامه ریزی کرد و به تقویت باورها و اعتقادات پرداخت.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha