پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آزمون حفظ قرآن در کاشان

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: امسال ۲۰ هزار و ۲۳۳ نفر جهت شرکت آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قران استان اصفهان ثبت نام کرده اند۱۲ که هزار و ۸۲۳ نفر در آزمون کتبی این رویداد بزرگ قرآنی شرکت می کنند و مابقی نیز در آزمون های شفاهی شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان یحیی قاسمی، امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باتوجه به اقدامات انجام شده در راستای برگزاری هرچه باشکوهتر بزرگترین رویداد قرآنی در استان اصفهان امسال 20 هزار و 233 نفر جهت شرکت آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قران کریم استان اصفهان در رشته های مختلف ثبت نام کردند که این امر باعث شد تا استان اصفهان رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص دهد و بار دیگر جایگاه خود را به عنوان استان قرانی در کشور تثبیت نماید.

وی در ادامه افزود: از تعداد 20 هزار 233 نفر 12 هزار و 823 نفر در آزمون کتبی این رویداد بزرگ قرآنی در استان شرکت می کنند و مابقی نیز در آزمون های شفاهی و الکترونیک شرکت می کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه خاطر نشان شد: براساس هماهنگی های به عمل آمده امسال مصلی بزرگ امام خمینی اصفهان روز پنجشنبه 9 اسفند ماه همزمان با سراسر کشور میزبان 3158 نفر نخبه قرآنی است که از این تعداد 2922 نفر از خواهران هستند و 236 نفر نیز از برادران هستند.

یحیی قاسمی ادامه داد: آزمون شفاهی این رویداد بزرگ قرآنی نیز در شهر اصفهان از 18 لغایت 21 اسفند ماه با شرکت 891 نفر و با همکاری و مشارکت مربیان قرآنی طرح ملی تربیت حافظان قران کریم برگزار می شود.

وی در ادامه یادآور شد: آزمون کتبی این رویداد قرآنی در دو نوبت برگزار می شود که در نوبت اول آزمون رشته های حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 15 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 5 جزء، حفظ 3 جزء اول قرآن، حفظ جزء اول قرآن، حفظ جزء 30 قرآن در سه سطح یک، دو و سه و حفظ سوره های منتخب ملک و واقعه برگزار می شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: نوبت دوم این آزمون نیز در رشته های مفاهیم صحیفه سجادیه، معارف و حفظ احادیث نهج البلاغه، تفسیر قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، مفاهیم نهج البلاغه و مفاهیم و حفظ موضوعی قرآن کریم و تدبر در قرآن کریم برگزار می شود.

یحیی قاسمی در ادامه خاطر نشان شد: شرکت کنندگان در آزمون کتبی از روز دوشنبه 29 بهمن لغایت 7 اسفند و شرکت کنندگان در آزمون شفاهی نیز از روز 5 اسفند لغایت 10 اسفند فرصت دارند تا برای اخذ کارت ورود به جلسه، به نشانی اینترنتی www.quranedu.ir  مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha