چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه روحانیت هزینه عزت می‌دهد نه هزینه ذلت، گفت: در آستانه چهل‌سالگی می‌بینیم هنوز ایران شهید می‌دهد، زیرا بقای روحیه انقلابی و جهادی نیازمند شهادت شهیدان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست با طلاب حوزه علمیه استان، به تبیین رسالت طلاب و حوزویان در شرایط فعلی جامعه و عصر حاضر پرداخت.

وی با اشاره به اینکه ایفای رسالت روحانیت الزاماتی مانند دین‌شناسی، خودسازی، جامعه سازی و ... دارد، گفت: یکی از الزامات مهمی که روحانیت برای انجام مأموریت تاریخی و خطیر خود باید داشته باشد روحیه انقلابی، جهادی و شهادت‌طلبی و حضور در میدان‌ها برای گذشتن از جان و مال است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: اگر روحانیت بخواهد دین را اقامه کرده و از دین دفاع کند باید هزینه‌اش را بپردازد؛ زیرا روحانیت باید هزینه بدهد تا مردم هم هزینه بدهند.

وی با بیان اینکه نظام ولایی و اسلامی هزینه دارد و البته از سوی دیگر نظام کفار هم هزینه دارد، افزود: شما هزینه می‌دهید و آسیب می‌بینید و از سوی دیگر دشمن هم آسیب می‌بینید، اما شما آینده را روشن می‌بینید و دشمنان تاریک می‌بینند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه روحانیت هزینه عزت می‌دهد نه هزینه ذلت، اضافه کرد: در آستانه چهل‌سالگی می‌بینیم هنوز ایران شهید می‌دهد، زیرا بقای روحیه انقلابی و جهادی نیازمند شهادت شهیدان است.

وی افزود: ما باید تلاش کرده و از جان عزیزان خود محافظت کنیم اما این شهادت‌ها نقش و اثر دارد؛ به‌گونه‌ای که می‌بینیم شهادت مظلومانه 27 پاسدار سنگر نشین خط مقدم انقلاب اسلامی روحیه انقلابی و جهادی را در کشور افزایش می‌دهد.

حجت‌الاسلام یعقوبی اضافه کرد: خوشا به حال کسانی که هزینه عزت می‌دهند نه ذلت دوم اینکه هزینه‌های آن‌ها هدر رفتنی نبوده و ارزان هزینه نمی‌دهند به تعبیر قرآن هرگونه هزینه‌ای که می‌دهند برای آن‌ها عمل صالح محسوب می‌شود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: روحانیت برای اینکه مأموریت خود را به‌درستی انجام بدهد باید هزینه بدهد؛ به این معنا که در راه اسلام و نظام دینی از همه‌چیز خود اعم از جان و مال و آبرو بگذرد؛ اما اجازه ندهد دین و ارزش‌های آن به مسلخ برود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha