پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علم الهدی حوزه نیوز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به مسئولیت حوزویان نسبت به دین، اظهار کرد: حوزه های علمیه رسالت مومن سازی در بستر جامعه اسلامی را به عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، در همایش برترین های حوزه علمیه خراسان، در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد با اشاره به آیه إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ يَرْتَابُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ۚ أُولَٰئِكَ هُمُ الصَّادِقُونَ /حجرات 15، ابراز کرد: حوزه های علمیه رسالت مومن سازی در بستر جامعه اسلامی را به عهده دارند.

امام جمعه مشهد افزود: این امر در سه بعد متوجه حوزه‌های علمیه است که یک بعد آن فرهنگی می باشد و این مومن برای مال و جان خودش در این عرصه مجاهدت، ارزش و بها قائل نمی شود.

نماینده ولی فقیه در حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه اینگونه فردی باید به خدا و رسولش ایمان داشته باشد، اظهار کرد: صاحبان این رسالت باید به گونه ای عمل کنند که این باور در اندیشه مردم به عنوان یک جریان همیشگی و مستدام به وجود بیاید.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه یکی دیگر از کارها این است که شک در دل و فکر انسان های مومن نباید پیدا شود، یک طلبه ایده آل را کسی دانست که از اندیشه و فکر انسان های مومن تردید را براندازد و در واقع «ازاله ریب» کند.

وی با اشاره به اینکه استعدادهای برتر می‌توانند به این نکته ارزشمند برسند، یادآور شد: وجود و شناسایی استعدادهای برتر از این جهت اهمیت دارد که متولیان حوزه دقیقاً متوجه می شوند که نتیجه کار و فعالیت های شان در کجا و در چه زمینه ای است؟

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: از جمله حرکت های سه ساله مدیریت جدید حوزه علمیه خراسان، شناسایی استعدادهای برتر می‌باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به رویکرد مرحوم آیت الله میلانی از اساتید نافذ البصیره مشهد، خاطر نشان کرد: این اساتید نسبت به استعدادهای برتر توجه داشتند؛ اهتمام به این امر، سرمایه حوزه علمیه و محور اصلی برای همه فعالیت های آن است.

وی بر توجه به فعالیت علمی، آموزشی و تحقیقاتی طلاب علوم دینی تاکید کرد و یادآور شد: امروز انقلاب اسلامی در مقابل معادلات استکبار در مصاف جهانی قرار گرفته و الحاد و استکبار مقابل اسلام قرار دارد و ما به عنوان سپاه حضرت بقیة الله(عج) می‌‌بایست در اردوگاه آن حضرت رقم قابل توجهی از استعدادهای برتر را معرفی کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز خوش بینی نسبت به فعالیت های مدیریت جدید حوزه علمیه خراسان، اظهار کرد: می‌بایست فعالیت های این حوزه به طور کامل به اساتید و علما و طلاب در جریان قرار بگیرید. طرح های بسیار خوبی مانند قرارگاه سازی، ایجاد رشته های تحصیلی و انسجام آن، از اقدام های بسیار ارزشمند در حوزه علمیه می باشد.

وی در ادامه به فعالیت های سازمان بسیج طلاب و اساتید اشاره و خاطر نشان کرد: عضویت در این دو سازمان در واقع توجه به چیزهایی است که در جهان اسلام رخ می دهد و بیان، بی تفاوت نبودن نسبت به اتفاقات دنیای اسلام است.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: موقعیت امروز برای روحانیت و حوزه علمیه حساس است که از این رو، باید لحظه به لحظه سرنوشت و موقعیت دین را رصد کنیم؛ در حال حاضر، هر روز برای دین یک سرنوشت خاصی به وجود می آید.

وی با بیان اینکه اگر حرکتی نکنیم، مسئول اتفاقاتی خواهیم بود که برای دین رخ دهد، ابراز کرد: ما نوکر دین و بقیة الله(عج) هستیم و بر همین اساس، موقعیت دین و پیشامدهای منکر را باید رصد کنیم و بی پروا در مقابل آن بایستیم و به طور عملی سربازی خود را نشان دهیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha