پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
طباطبایی

حوزه/ امام جمعه اصفهان با تاکید براهمیت تربیت طلاب وجوانان در مدارس علمیه از نظر علمی و اخلاقی گفت: این رسالت بردوش همه خاصه مدیران مدراس بوده است که باید آن را توفیق الهی تلقی کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی مدیران مدارس علمیه استان اصفهان، اظهار کرد: شایسته و بایسته هست که  شاهد حضور پرشورتر روحانیون ملبس و طلاب در مساجد و جمع های مردمی و نماز جمعه باشیم.

وی با بیان اینکه توجه به عبادات فردی در کنار تحصیل دروس و البته اهتمام به کارهای انقلابی و حضور موثر در جامعه در کنار یکدیگر اهمیت دارد، گفت: امروز رفتن در یک حرکتی چون راهمیمایی ۲۲ بهمن برای طلاب و روحانیون ویا شرکت در نماز جمعه و مساجد و تحصیل لازم وملزوم هم هستند

امام جمعه اصفهان با اشاره به اهمیت تربیت افراد از منظر اسلام برای رسیدن به مقصود نهایی و کمال تصریح کرد:امروز از نظر دینی و اخلاقی طلاب جوان را باید تربیت کرد

وی متذکر شد: رسالت مهم مدیران مدارس برگزاری جلسات اخلاقی در بین طلاب در مدرسه علمیه است، کارفرهنگی را فقط منحصر به معاونین فرهنگی مدارس نکنید و شخصا در اجرای برنامه ها مشارکت داشته باشید.

آیت الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: مدیران مدارس در کنار همه رسالتها و وظایف باید با نشست و برخاست و گپ وگفت صمیمی با طلاب، در امر  تربیت افراد و طلاب جوان برای هدایت  به مسیر اصلاح وصحیح اقدام کنند.

وی افزود: این یک توفیق الهی است که نصیب مدیران مدارس علمیه شده که چند ده جوان زیر نظر آنها قرار گرفته که بستر هدایت و تربیت انها فراهم است، چرا که طبق روایت رسول اکرم اگر فردی را هدایت کنیم ارزشش از آنچه آفتاب برآن می تابد بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان عنوان کرد: برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مدارس علمیه به صورت دوره ای و منظم جهت بیان مشکلات و پیشنهادات و رفع نواقص وایرادات اقدام بسیار خوبی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha