شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با اشاره به این که حضرت زهرا(س) خیری است که خداوند به بشریت داده است، گفت: امام خمینی فرزند حضرت زهرا(س)، انقلاب اسلامی ایران را رقم زد و فرزند دیگر این بزرگوار، مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی، در همایش بزرگ سادات شیعه و سنی که ظهر امروز در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، با اشاره به ضرورت اجتماع سادات و نقش آن ها در ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان، گفت: ما سادات از خاندان پیامبری هستیم که ایشان در مقام دخترش فاطمه زهرا(س) فرموده اند «اگر همه زیبایی ها و خوبی ها در وجود کسی جمع بشود او فاطمه است».

وی افزود: حضرت زهرا(س) عنصر بهشتی در خود دارد و سوره کوثر نیز در مقام ایشان نازل شده است، زیرا او هدیه ای از طرف خداوند به بشریت است. به تعبیر پیامبر ایشان سر ‌تا‌ پا خیر و حسن است و همه بشریت می توانند از آن بهره مند شوند و حتی تا بهشت و روز قیامت این خیر ادامه دارد‌.

نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: برخی مفسرین این اعتقاد را دارند که این خیر از طرف فرزندان ایشان به انسان ها منتقل می‌شود. و ما در این زمان می‌توانیم این نکته را بهتر درک کنیم که یکی از فرزندان ایشان حضرت امام خمینی(ره) انقلابی را ایجاد کرد که ایرانیان و حتی جهانیان از آن بهره‌مند شدند و حضرت امام دین خدا را بار دیگر بر سر زبان ها آورد و آن را احیا کرد.

وی تصریح کرد: فرزند دیگر حضرت زهرا(س) امام خامنه ای این نهضت را ادامه می‌دهند تا ان شاءالله زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) شود‌.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی ادامه داد: اگر ما به قرآن مراجعه کنیم آیاتی درباره اهل بیت(ع) و فرزندان ایشان دیده می‌شود. به همین علت نقش سادات در ایجاد تحولات اساسی و وحدت بخشی اهمیت بالایی دارد.

وی گفت: خداوند بیان کرده انسان های مومن در هر جای دنیا باشند، نسبت به فرزندان پیامبر(ص) احساس علاقه می‌کنند و پیامبر اسلام(ص) آن را نشانه مومن قرار داده و در راس آنان امام علی(ع) است؛ پیامبر(ص) می فرمایند که مومن نمی تواند علی را دوست نداشته باشد «یا علی لا یحبک الا مومن و لا یغرضک الا منافق» و خطاب به علی(ع) می فرمایند «انت سید، سید فی الدنیا و فی الاخره».

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی ابزار کرد: در روایات مختلف نیز آمده که علی و فاطمه(سلام الله علیهما) هر دو از نورند. حتی در زمان جهالت که اعراب پیامبر را ابتر می‌دانست خداوند فاطمه را به رسول الله بخشیدند و نسل پیامبر از ایشان ادامه پیدا کرد‌ و اینگونه شد که در نماز نیز به اهل بیت(علیهم السلام) سلام و صلوات می‌فرستیم.

عضو خبرگان رهبری افزود: در آخر آنچه که اهمیت دارد یادآوری مسئولیت سادات در سراسر جهان برای برقراری مودت و اخوت اسلامی میان مسلمانان است.

 

خبرنگار: فاطمه اسماعیلی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha