پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مسجد شهر لینکلن دربریتانیا نخستین مراسم درهای باز را برگزار می کند

حوزه/ مسجد لینکلن در بریتانیا که ۸ می ۲۰۱۸ افتتاح شد، قصد دارد امسال ۳ مارس با برگزاری روز درهای باز، میزبان همسایگان و مردم محلی باشد و روابط میان ادیانی را تقویت سازد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thelincolnite، انجمن اسلامی شهر لینکلن در بریتانیا ساکنان اطراف و همسایگان مسجد را برای شرکت در مراسم روز درهای باز دعوت کرده است.

این مراسم که بخشی از ابتکار ملی «بازدید از مسجد من» می باشد، قرار است از ساعت 11 صبح تا 4 بعد از ظهر، یکشنبه 3 مارس در مسجد مرکزی و مرکز فرهنگی لینکلن برگزار شود.

این مسجد پس از سال ها تلاش مسلمانان و جمع آوری کمک های مالی از جانب آن ها سرانجام می 2018 با هزینه 2 میلیون یورو ساخته و رسما افتتاح شد. با نزدیک شدن به نخستین سالگرد تاسیس این مسجد، جامعه اسلامی امیدوارند با دعوت از غیرمسلمانان و مردم محلی، ارتباط بهتری با آنان ایجاد کرده و درک بهتری از اسلام در میان شان به وجود آورند.

پروفسور تنویر احمد مدیر و از بانیان مسجد در این باره گفت: ما امیدواریم در میان اعضای جامعه محلی بینش جذابی درباره مسجد ایجاد کنیم. پیش بینی می کنیم که مردم محلی با فرهنگ ها و شیوه های مختلف از مسجد بازدید کرده و با جماعت متنوع مسلمانان ملاقاتی داشته باشند.

وی افزود: از افتتاح مسجد در می 2018، این مرکز دینی در طول سال شاهد بازدیدکنندگان مختلفی از مدارس و جوامع مختلف بوده است. برخورد باز مسجد و نمازگزاران آن یکی از دلایل اصلی تقویت درک بین مذهبی و بین فرهنگی در جامعه محلی ما بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha