سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام عزیزی

حوزه/ سردبیر هفته نامه افق حوزه، بر ضرورت تبیین احیای سنت های اصیل و کارآمد حوزوی به کمک رسانه ها به ویژه رسانه های دینی و حوزوی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام رمضانعلی عزیزی ، عصر امروز طی سخنانی در جلسه همفکری و هم اندیشی نخبگان و فعالان رسانه ای حوزه که در سالن جلسات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به این که تقویت اصالت ها و سنت های کارآمد حوزه در عین توجه به بایسته های تحول، یکی از محورهای مهم مورد توجه هفته نامه افق حوزه است، اظهار داشت: در مدت 16 سالی که بنده در هفته نامه افق حوزه حضور دارم، با بزرگان زیادی ارتباط داشته و نکات مهمی به خصوص در رابطه با حفظ اصالت ها و سنت های حوزه به نقل از این بزرگان منتشر کرده ایم و در این باره وظیفه خود می دانیم که فعالیت رسانه ای مستمر و تاثیرگذار داشته باشیم.

وی افزود: در این خصوص البته باید به چند مرحله توجه داشت؛ مرحله نخست استخراج سنت های کارآمد و سپس شناسایی افراد صاحب سبک و مکتب در رابطه با این سنت هاست.

حجت الاسلام عزیزی اضافه کرد: کسانی در حوزه آموزش به معنای حقیقی کلمه صاحب سبک و ایده هستند و سنت ها را در جلسه و مکتب درسی پیاده کرده اند که شاگردان ممتازی نتیجه آن بوده که این ها باید شناسایی و به جامعه حوزویان معرفی شود.

این محقق و روزنامه نگار حوزوی همچنین گفت: پس از مرحله تبیین سبک ها، نوبت به مرحله بعدی یعنی تدوین و در نهایت اجرایی کردن آن ها می رسد که در این خصوص رسانه های حوزوی به خصوص افق حوزه و خبرگزاری حوزه آماده همکاری و رسانه ای کردن این فرآیندهاست.

 سردبیر هفته نامه افق حوزه با اشاره به اهمیت و ضرورت پرداختن به سنت های کارآمد حوزه در زمانه حساس کنونی، ابراز داشت: ما این آمادگی را داریم که در هفته نامه افق حوزه، ویژه نامه اختصاصی درباره حوزه و سنت های کارآمد حوزوی منتشر کرده و در ضمن محتوای تولیدی آن را نیز در شبکه های اجتماعی و اینترنت انتشار دهیم.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha