پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 تصاویر/ کارگاه «ارتقاء سواد رسانه ای طلاب» در حوزه علمیه امام خمینی(ره) تهران

حوزه/ علیزاده فرد، ارتقای کیفی تعامل با مخاطب را از جمله سیاست های مهم و محوری رسانه رسمی حوزه شامل خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، علی علیزاده فرد، عصر امروز طی سخنانی در جلسه همفکری و هم اندیشی نخبگان و فعالان رسانه ای حوزه که در رابطه با همایش ملی "حوزه علمیه، سنت های کارآمد" در سالن جلسات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گردهم آمده بودند، با اشاره به کارکردهای مختلف و متنوع خبرگزاری حوزه در سال های اخیر ابراز داشت: هم اکنون خبرگزاری حوزه تولیدات خبری خود را به 5 زبان فارسی، عربی، انگلیسی، اردو و فرانسه منتشر می کند، ضمن آن که دارای 25 درگاه اینترنتی شامل سایت و شبکه های اجتماعی است به طوری که هیچ شبکه اجتماعی نیست که خبرگزاری حوزه در آن وجود نداشته باشد.

وی افزود: خبرگزاری حوزه هم اکنون در 90 درصد استان ها دارای نمایندگی فعال است و از این طریق شبکه قوی اطلاع رسانی و زمینه ارتباط گیری مناسب با مدارس علمیه خواهران و برادران سراسر کشور و نیز علمای بلاد و حوزویان سراسر کشور را ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: توجه ویژه به تولیدات چندرسانه ای در کنار ارتقای کیفی ارتباط با مخاطب از جمله سیاست های محوری رسانه رسمی حوزه شامل خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه است.

دبیر سرویس استان های خبرگزاری حوزه، همچنین با اشاره به بازتاب قابل توجه برخی پویش های رسانه ای این خبرگزاری در ماه های اخیر گفت: بی شک خروجی این فعالیت ها و تلاشهای رسانه ای می تواند نقشه راه خوبی برای مدیران و تصمیم سازان حوزه فراهم کند.

وی با بیان این که هم در زمینه معرفی سبک زندگی علما و بزرگان و هم الگودهی به مخاطبان عمومی ، خبرگزاری حوزه فعال و پویاست، اظهار داشت: در زمینه معرفی و احیای سنت های کارآمد حوزه ظرفیت خوبی در افق حوزه و خبرگزاری حوزه دارد و ما آمادگی کامل داریم که در این خصوص تعامل و همکاری مناسب را با دبیرخانه همایش ملی حوزه علمیه و سنت های کارآمد داشته باشیم.

علیزاده همچنین در ادامه با اشاره به تحولات امروز جامعه و اشاره به برخی از مهم ترین بایسته های فعالیت کنونی طلاب و فضلای حوزه در سطح اجتماع گفت: مردم روحانیت را به معنویت و اخلاص و مردمی بودنش می شناسند و آن را دوست دارند نه این که لزوماً حوزویان ما تحصیلات دانشگاهی داشته باشند تا مقبول جامعه قرار گیرند و از این منظر، احیای سنت ها و اصالت ها به معنای احیای هویت طلبگی است که اگر این مساله به خوبی نهادینه شود ، دغدغه بسیاری از بزرگان مرتفع می شود.

وی تاکید کرد: دبیرخانه همایش در این راستا می تواند هم رویکرد تبیینی و هم رویکرد عملیاتی داشته باشد و ارتباط خوبی با مدیران و اساتید و برنامه ریزان برقرار نماید، چه آن که برای این که ارتباط مردم و روحانیت تقویت شود، ما ناگزیر هستیم که سنت های اصیل و کارآمد حوزوی را احیا کنیم.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha