پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست پژوهشی رودسر

حوزه/ حجت الاسلام راشدی، حوزه های علمیه خواهران را برگی از افتخارات انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی به وجود آمدن حوزه های علمیه خواهران است که با این کمیّت و کیفیت در تاریخ بی سابقه است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» در گیلان، نشست علمی-پژوهشی با موضوع «نقش زن در ایجاد و استمرار انقلاب اسلامی»، در مدرسه علمیه خواهران فاطمیه سلام الله علیها شهرستان رودسر برگزار شد.

حجت الاسلام راشدی، امام جمعه صومعه سرا در این نشست با اشاره به جایگاه زنان در جمهوری اسلامی، گفت: برای روشن شدن پیشرفت ها و دستاوردهای حوزه بانوان در کشور، باید جایگاه آنها در دو دوره قبل و بعد از انقلاب مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: قبل از انقلاب نقش بانوان در کشور ما بسیار کم رنگ بود و حکومت فاسد طاغوت در تلاش بود تا با تقلید از فرهنگ منحط غرب، جایگاه زنان را به ابزاری بی ارزش در جامعه تقلیل دهد و به آنها القا کند که بین خانه نشینی و منزوی بودن، و یا حضور ابزاری در جامعه با بهره گیری از جذابیت های کاذب، یکی را انتخاب کند.

امام جمعه صومعه سرا با بیان اهمیت حضور مؤثر زنان در جامعه اسلامی، تصریح کرد: با پیروزی انقلاب، هویت و شخصیت اسلامی زنان بازسازی و اعاده شد، به گونه ای که به جایگاه رفیع خود که متناسب با شان والایی است که دین مبین اسلام برای آنها در نظر گرفته است دست پیدا نموده و امروز شاهد آن هستیم که زنان محجبه جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی فعالیت می کنند و بارها در عرصه های بین المللی با حجاب اسلامی، برای میهن عزیزمان افتخار آفرینی کرده اند.

عضو شورای پژوهش حوزه علمیه رودسر در پایان حوزه های علمیه خواهران را برگی از افتخارات انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی به وجود آمدن  حوزه های علمیه خواهران است که با این کمیت و کیفیت در تاریخ بی سابقه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha