سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی

حوزه/ قوانین بانکی ما اشکالات بسیاری دارد که باید برطرف شود و برطرف سازی این مشکلات و تغییر قوانین موجود، بر عهده نمایندگان مجلس است؛ اما امروز نمایندگان مجلس بلای جان مدیریت کشور شده اند و بخشی از فسادهای اداری موجود در کشور، به دلیل دخالت های بی جا و خلاف قانون برخی نمایندگان مجلس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی، رئیس کل دادگستری قزوین در جلسه طلاب و فضلای قزوینی مقیم قم که در نمازخانه مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، اظهار داشت: باور ما بر این است که صلاح و نجات جامعه از جرائم و آسیب های اجتماعی و حرکت آن به سمت رشد و تعالی نیازمند کار فرهنگی عمیق علمی گسترده مستمر است؛ گرچه اقدامات حقوقی، قضائی، امنیتی و انتظامی و برخوردهای تند هم در جای خود لازم است؛ اما راه حل اساسی، فعالیت فرهنگی است که باید در جامعه اتفاق بیفتد.

وی ابراز داشت: تا نگاه مردم تغییر نکند، شلاق، زندان، مجازات و حبس نمی تواند اثرگذار باشد و مطمئن ترین نهاد که بتواند در این عرصه حضور داشته باشد، نهاد مقدس روحانیت است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان ساخت: ما مشاهده می کنیم که در مکانی که روحانی دلسوز زندگی می کند، کار مسئولین اجرایی و قضائی راحت است و کمترین مشکل را در آن منطقه داریم.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی تصریح کرد: اگر وحدت و انسجام میان علما و فضلا در استان بیشتر و محکم تر شده و توسعه و تثبیت گردد، بسیاری از مشکلات و معضلات استان حل خواهد شد.

وی بیان داشت: رسالت اولیه شما طلاب و فضلای جوان، درس خواندن است؛ اما سیر و سیاحت پنج شنبه و جمعه خود را تبلیغ در استان خود قرار دهید تا مردمی که در معرض خطر هستند را بتوانیم نجات دهیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار داشت: شعارهای این نظام منطبق با شریعت است؛ به همین دلیل کهنه و کم رنگ نمی شود و در این راستا، عدالت یکی از شعارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و باید این شعار را تبدیل به گفتمان کرده و آن را فراگیر نماییم تا تمام حزب ها و جریان ها تسلیم این گفتمان گردد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی ابراز داشت: گفتمان عدالت، محور مابقی گفتمان های کشور است و ثمره آن امنیت، آزادی، رفاه و ... برای جامعه و مردم خواهد بود.

وی خاطرنشان ساخت: وقتی سخن از عدالت به میان می آید، دستگاه قضائی در رأس آن مشاهده شده و در اصل 167، پنج وظیفه اساسی برای قوه قضائیه بیان شده که یکی از مهمترین این اصل ها، احقاق حق و تحقق عدالت است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: امروز حوزه های علمیه باید ورود جدّی به عرصه تربیت قاضی متخصص در موضوعات گوناگون داشته باشد؛ به عنوان مثال باید متخصصینی در عرصه های نفتی و تجارت تربیت گردند تا بتوان در عرصه های تجاری و نفتی به صورت دقیق، صحیح و مناسب وارد شد و جلوی برخی فسادها را گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی بیان داشت: از جمله وظایف دستگاه قضایی تحقق عدالت است که ثمره تحقق عدالت، این مطلب خواهد شد که جلوی برخی ورشکستگی های ساختگی گرفته خواهد شد؛ اگر ما قانون تجارت را به روز کرده و مشکلات موجود در آن را برطرف نماییم، جلوی بسیاری از سوء استفاده ها گرفته خواهد شد.

وی اظهار داشت: امروز حوزه باید در مباحث تجاری ورودی به روز و جدی داشته باشد؛ قوانین بانکی ما اشکالات بسیاری دارد که باید برطرف شود و برطرف سازی این مشکلات و تغییر قوانین موجود، بر عهده نمایندگان مجلس است؛ اما امروز نمایندگان مجلس بلای جان مدیریت کشور شده اند و بخشی از فسادهای اداری موجود در کشور، به دلیل دخالت های بی جا و خلاف قانون برخی نمایندگان مجلس است؛ چراکه فلان کارخانه  یا فلان مدیر را سرکار آورده و به تبعات آن فکر نمی کنند.

رئیس دادگستری استان قزوین ابراز داشت: ورودی های زندان در طول 10 سال اخیر، 111 هزار نفر بوده که وارد زندان شده و از آن خارج گشته اند تا 22 بهمن امسال، تعداد زندانی های ما در استان قزوین، چهار هزار و 150 نفر بوده که پس از عفو مقام معظم رهبری، 788 نفر از آنان آزاده شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی خاطرنشان ساخت: امروز 17 طلبه به صورت شبانه روزی در 17 منطقه قزوین مشغول به فعالیت بوده تا بتوانیم از مشکلات اجتماعی موجود بکاهیم.

وی تصریح کرد: امروز دستگاه قضایی فقط از حیث نصب قاضی استقلال دارد و در دیگر موارد هیچ استقلالی در آن وجود دارد؛ چراکه به هر دلیلی نمی خواهند دستگاه قضایی از استقلال لازم برخوردار باشد.

رئیس دادگستری استان قزوین بیان داشت: اگر دستگاه قضایی بخواهد به جایگاه و اقتدار خود برسد، نمایندگان مجلس و دولت باید در این راستا تلاش نماید.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در پایان به برخی از سؤالات طلاب و فضلا پاسخ داد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین میرزایی، نماینده طلاب آوج و آبگرم نیز در ابتدای این جلسه اظهار داشت: مجمع نمایندگان فعالیت های جدیدی را آغاز کرده است که در کمیسیون های گوناگون آن برنامه ریزی شده و به مرحله اجرا می رسد.

وی ابراز داشت: مصوبات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای به جامعه مدرسین و پس از آن به شورای عالی حوزه های علمیه خواهد رسید که در این راستا پیشنهادات بسیاری از سوی مجمع نمایندگان به مرحله تصویب و اجرا در حوزه های علمیه رسیده است.

نماینده طلاب آوج و آبگرم خاطرنشان ساخت: همچنین دعوت از معاونین مرکز مدیریت حوزه های علمیه و ارائه توضیحات از سوی آنان از دیگر برنامه های مجمع نمایندگان است که در این راستا نظرات، پیشنهادات و انتقادات به گوش معاونین محترم خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین میرزایی تصریح کرد: در چند روز اخیر بیانیه گام دوم انقلاب را از سوی رهبر معظم انقلاب داشتیم که باید به صورت کتاب درآمده و در حوزه های علمیه و دانشگاه ها تدریس شود.

وی بیان داشت: برخی از بزرگان حوزه حتی بر مباحثه بیانیه گام دوم انقلاب تأکید دارند؛ چراکه فهم آن را برای طی درست مسیر در چهل ساله دوم انقلاب مهم می دانند.

نماینده طلاب آوج و آبگرم اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی ایران به قدرتی رسیده است که دشمنان انقلاب و ابرقدرت ها نمی توانند از طریق جنگ سخت و نظامی بر ما چیره شوند؛ به همین دلیل از طریق جنگ نرم وارد شده و مسائل فرهنگی را نشانه رفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین میرزایی ابراز داشت: امروز نقطه ضعف کشور، مسائل اقتصادی است و از این طریق نیز وارد شده اند تا مردم را بر علیه نظام و انقلاب بشورانند.

وی خاطرنشان ساخت: امروز دشمنان جایگاه ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری را نشانه رفته اند تا بتوانند به اهداف پلید خود در کشور دست پیدا نمایند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha