سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آل هاشم

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز گفت: ای کاش مواضع مسئولان و دیپلمات‌های کشورمان در زمان برجام، مانند امروز و همایش امنیتی مونیخ یود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به سفر ولیعهد سعودی به کشورهای منطقه شرق آسیا گفت: سعودی ها خصوصا ولیعهد آنها به خاطر روزنامه‌نگار میانه رو عربستانی از سوی حامیان خود تحت فشار قرار گرفته اند که میخواهند با این سفرها و نزدیک شدن به چین و هندوستان ضمن کاستن از شدت فشارها، زمینه خروج از انزوای سیاسی را فراهم کنند.

وی به اعتراضات مردمی نسبت به سفر ولیعهد سعودی به کشور های مختلف اشاره کرد و افزود: عربستان خائن بداند نه تنها مردم کشور های پاکستان، هندوستان، مالزی و اندونزی همه مردم جهان با توطئه های این رژیم آشنا هستند و دیگر در برابر حرکات آنها ساکت نخواهند نشست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ضمن تبیین ابعاد مختلف بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: چیزی که اهمیت دارد مخاطب اصلی این بیانیه جوانان کشور است چرا که این قشر از جامعه با نشاط و برجسته عنصر انقلابی گری اند و مهمتر از آن نیروی پیشران کشور هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تاکید بر اهمیت اعتماد به جوانان و میدان دادن به آنها، بیان داشت: همه باید بدانیم تنها راه نجات کشور جوانان هستند که باید به آنها اعتماد کنیم و در کنار استفاده از تجربیات پیشکسوتان، به جوانان ریسک پذیر مسئولیت دهیم تا در جهت پیشبرد اهداف نظام و انقلاب حرکت کنند.

وی افزود: وجه دیگر بیانیه مقام معظم رهبری تاکید بر اخلاق و معنویت گرایی در انقلاب اسلامی است و نکته مهم دیگر از نظر معظم له، تبدیل ایران به ابرتمدن نوین اسلامی که واجد خصوصیات و مشی سیاسی متفاوت است.

امام جمعه تبریز با اشاره به برگزاری همایش امنیتی مونیخ، خاطرنشان کرد: وزیر خارجه کشورمان در این همایش در موضوعاتی نظیر توان دفاعی و توسعه برنامه های دفاعی، استقلال دستگاه قضایی و زیر سوال بردن کشورهای حامی حقوق بشر و همچنین قتل خاشقچی مواضع مقتدرانه‌ای داشته‌اند، اما ای کاش این مواضع در زمان امضای توافقنامه برجام نیز از سوی مسئولان کشور اتخاذ می شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم به سالروز کودتای انگلیسی رضاخان در سوم اسفندماه اشاره کرد و اظهار داشت: کودتای انگلیسی پیامدهای زیادی همچون زمینه سازی نفوذ توسط عوامل جاسوسی و نهادهای مالی، نابودی دستاوردهای مجلس مشروطه، ویرانی اقتصاد کشور و افزایش فقر، بخشش خاک سرزمین ایران با توطئه انگلیس، مبارزه با دین و مظاهر دین و ترویج فرهنگ دینی برای کشورمان داشت.

وی همچنین به موضوع نیکو سخن گفتن در قرآن اشاره کرد و گفت: در نتیجه ملازمت از سخن صحیح، انسان در جهت صلاح اعمال حرکت می‌کند، انسان باید آرام، متین و در عین حال محکم و استوار صحبت کند که این مهم زمینه ساز رفتار نیک است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه گفتار حق موجب آمرزش گناهان می‌شود، تأکید کرد: موثرترین، بابرکت ترین و البته خطرناک‌ترین عضو بدن در سرنوشت انسان، زبان است. بواسطه زبان انسان می‌تواند ۳۰ گناه مرتکب شود که از این رو مراقبت از زبان بسیار با اهمیت و ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha