سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
اردوی حوزه علمیه انزلی

حوزه/ مشاور حوزه علمیه خواهران بندر انزلی از برگزاری اردوی زیارتی سیاحتی طلاب در بقعه متبرکه سبز قبا(س) شهرستان فومن خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در گیلان، اردوی زیارتی سیاحتی جمعی از طلاب مدرسه علمیه خواهران فاطمیه سلام الله علیها بندر انزلی، با حضور در بقعه متبرکه «سبز قبا» و مزار شهدای دفاع مقدس واقع در روستای شنبه بازار لولمان شهرستان فومن برگزار شد.

سید رباب هویت طلب، مشاور حوزه علمیه خواهران بندر انزلی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» با بیان اینکه اردوی مذکور به همت مدرسه علمیه فاطمیه سلام الله علیها و با همکاری سپاه ناحیه بندرانزلی برگزار شد، گفت: با توجه به سنگینی دروس حوزه و برنامه های فشرده علمی طلاب در طول هفته، تصمیم گرفتیم تا با اعزام طلاب به اردویی سیاحتی و زیارتی، به تجدید قوای ذهنی و ارتقای نشاط و انگیزه آنها کمک کنیم.

وی، اجرای برنامه های دسته جمعی اینچنینی را لازمه حفظ نشاط و روحیه طلاب دانست و ادامه داد: در این اردو طلاب خواهر، به بقعه متبرکه سبز قبا واقع در روستای شنبه بازار لولمان شهرستان فومن اعزام شدند تا علاوه بر زیارت این بقعه متبرکه، ادای احترامی نیز به شهدای گرانقدر دفاع مقدس با حضور در مزارشان داشته باشند.

مشاور حوزه علمیه خواهران بندر انزلی خاطرنشان کرد: برپایی مراسم دعای دسته جمعی، اجرای برنامه های تفریحی و سیاحتی در مناطق سرسبز و روستایی فومن، و همچنین زیارت قبر شهید «سیدجواد موسوی» سایر برنامه های این اردوی زیارتی-سیاحتی بود.

گفتنی است، آستان مقدس «امامزاده سبزقبا(علیه السلام)» در روستای شنبه بازار شهرستان فومن واقع شده و با برخورداری از فضایی سرسبز و چشمه ای جوشان، فضایی دلپذیر برای بهره مندی زائران را فراهم کرده است.

فضای پیرامون این بقعه میزبان شهدای 8 سال دفاع مقدس می باشد که در کنار همرزمان شان در این مکان آرمیده اند؛ وجود بارگاه مقدس شهید «سید جواد موسوی» در محوطۀ بقعه متبرکه سبز قبا موجب شده تا این بقعه میزبان خیل عظیم بازدید کنندگان و زائرانی باشد که به قصد زیات «سبز قبا» و نیز آرامگاه شهید «سید جواد موسوی» به شهرستان فومن سفر می کنند.

لازم به ذکر است، بارگاه شهید سید جواد موسوی، سالانه شاهد زائران بسیاری از اقصی نقاط کشور است و کرامات بسیاری از این شهید در بین اهالی منطقه دیده شده، به نحوی که سالگرد شهادت ایشان هر ساله با حضور خیل عظیمی از جمعیت برگزار می شود و نذورات بسیاری توسط مردم منطقه اهدا می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha