شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فیلم سازی

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب بر لزوم حمایت بیشتر از نسل فیلمسازان جوان انقلابی به منظور انعکاس و انتشار اهداف و آرمان های والای انقلاب اسلامی در عرصه هنر تاکید کرد.

حفیظه مهدیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: خوشبختانه در سال های اخیر شاهد فعالیت هنری و فرهنگی نسلی هستیم که به انقلاب و آرمان های آن باور دارد و به خصوص در زمینه سینما در حال درخشش و موفقیت بیش از پیش است.

وی افزود: شاهد مثال این قضیه برخی از فیلم های جشنواره فیلم فجر امسال است که از آن جمله باید به دو فیلم " ماجرای نیمروز2، رد خون" و نیز "شبی که ماه کامل شد" اشاره کرد که این دو فیلم را به نوعی نسل جوان فیلمسازان انقلابی تولید کردند.

این منتقد و تحلیلگر سینما همچنین گفت: فیلم"شبی که ماه کامل شد" روایتگر یکی از مباحث مهمی است که از حیث سوژه و محتوا همچنان ما با آن درگیر هستیم و آن هم مساله گروه های تروریستی و تکفیری است که به خصوص در داخل کشور دست به جنایت می زنند و اخیراً هم در عملیات انتحاری در جاده خاش – زاهدان جمعی از پاسداران عزیز میهنمان را به شهادت رساندند.

وی بیان داشت: از این منظر بنده فیلم خانم آبیار را تحسین می کنم که از حیث فنی نیز ارزش ها و دستاوردهای بسیار خوبی برای این فیلمساز موفق که از زنان انقلابی نیز به شمار می رود، داشته است.

مهدیان همچنین در ادامه گفت: در فیلم "ماجرای نیمروز 2 ، رد خون" نیز آقای محمد حسین مهدویان روایتگر جنایات منافقین در سال 67 و به خصوص عملیات مرصاد است که این قبیل فیلم ها کمک می کند که نسل ما و نسل های آینده یادشان نرود که بر این کشور و انقلاب چه گذشت.

وی اضافه کرد: به عقیده بنده، دستگاه های دولتی و حاکمیتی باید از این فیلمسازان انقلابی در جهت ساخت و اکران این گونه آثار حمایت کنند چرا که امروز هم در زندگی مردم ایران موثر است و این فیلم ها به شناخت و بصیرت بیشتر مردم نسبت به جریانات مختلف کمک شایان توجهی می کند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha