پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی گفت: آیت الله مؤمن تا آخرین لحظات عمر خود با ساده‌زیستی در خدمت نظام اسلامی بود و الگوی بی نظیری برای مسئولین کشور است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امام جمعه ارومیه به مناسبت ارتحال آیت الله مؤمن قمی پیام تسلیت صادر کرد.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم:

اذا مات اَلْمُؤْمِنُ الْفَقِیه ثُلِمَ فِی الاِسلام ثُلْمَةٌ لاَ یَسُدُها شیء

رحلت فقیه عالیقدر و دانشمند مبارز حضرت آیت الله محمد مؤمن، عضو فقید مجلس خبرگان رهبری شورای نگهبان قانون اساسی موجب تألم و تأثر فراوان گردید.

این دانشمند فقیه که از بزرگان عرصه فقاهت و دیانت در قم و از مبارزان سرسخت حکومت ستمشاهی به همراه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بود، ضمن تبلیغ و ترویج معارف دینی و تدریس علوم دینی و سیره عملی ائمه اطهار (ع) در حوزه‌های علمیه ، در به‌ثمر رسیدن نهضت اسلامی نقشی مؤثر ایفا کرد.

پس از پیروزی انقلاب نیز در عرصه‌های مختلف خدمتگزاری همچون مسند قضاوت ، عضویت در شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری، با بینش عمیق سیاسی و اجتماعی، همواره نقشی تأثیرگذار داشت و تا آخرین لحظات عمر با ساده‌زیستی در خدمت نظام اسلامی الگوی بی‌نظیری برای مسئولین کشور بود.

اینجانب این ضایعه بزرگ را محضر حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، مردم قدرشناس ایران اسلامی به‌ویژه مردم عزیز استان قم و علاقمندان و بیت شریف آن مرحوم تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای ایشان، علوّ درجات و برای عموم بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارم.

سید مهدی قریشی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha