جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز-عضو خبرگان رهبری

حوزه/ رئیس دانشگاه قم گفت: حریت فکری ، صراحت بیان و فراجناحی بودن سه ویژگی اصلی آیت الله مومن بود.

حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به رحلت آیت الله مومن از فقهای شورای نگهبان، اظهار داشت: آیت الله مومن قبل از انقلاب از شخصیت های مبارز و انقلابی به شمار می رفتند و یکی از شاگردان صدیق حضرت امام خمینی(ره) بودند.

وی ادامه داد: ایشان در طول مبارزات علیه رژیم شاهنشاهی تبعید شدند اما با این حال دست از مبارزه نکشیدند.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز افزود: آیت الله مومن با پیروزی انقلاب یار وفاداری برای امام و رهبری بودند و سال ها در مسیر ولایت فقیه گام برداشتند.

وی ادامه داد: ایشان در زمینه ولایت فقیه و مسائل محدثه خیلی کار کردند و کتاب هایی نیز در این زمینه به چاپ رساندند.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی تصریح کرد: آیت الله مومن در مجلس خبرگان رهبری و همچنین در راه اندازی دادگاه های انقلاب که به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد، تلاش زیادی انجام دادند.

وی افزود: ایشان در شورای نگهبان نیز یکی از باسابقه ترین افراد بودند و تا پایان عمرشان زحمات زیادی در این شورا کشیدند.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز بیان داشت: آیت الله مومن زندگی بسیار ساده ای داشتند و با توجه به این که ایشان عضو هیات امنای دانشگاه قم نیز بودند و بارها به خدمت ایشان می رسیدیم، خانه ایشان همان سادگی قبل از انقلاب را حفظ کرده بود.

وی بیان داشت: از این جهت می توان گفت ایشان یک الگوی کامل برای مسئولان و روحانیون هستند.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز تاکید کرد: حریت فکری ، صراحت بیان و فراجناحی بودن آیت الله مومن زبانزد بود و علاوه بر این همواره در خط رهبری بودند و زمانی که بحث مرجعیت رهبری مطرح شد، آیت الله مومن تمام قد از مقام معظم رهبری حمایت کردند.

وی ادامه داد: ایشان در آن برهه ای تاریخی مردانه به میدان آمدند و با عده ای که می خواستند در مرجعیت رهبری تشکیک ایجاد کنند مباحثه و مقابله کردند.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: تمام عمر ایشان در راه اسلام، انقلاب و نظام سپری شد و تالیفات خوبی نیز از خود به جای گذاشتند.

وی در خاتمه بیان داشت: امیدواریم خلاء آیت الله مومن در حوزه علمیه و نظام با تربیت انسان های صالح جبران شود، چرا که فقدان شخصیت هایی مانند ایشان ضربات جبران ناپذیری به حوزه و نظام خواهد زد.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha