شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نظامیان اسرائیل به راهپیمایی سالگرد قتل عام مسجد ابراهیمی حمله کردند

حوزه/ در راهپیمایی مسالمت آمیز که به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد قتل عامل در مسجد ابراهیمی برگزار شده بود، نظامیان اسرائیلی با حمله تظاهرکنندگان، حداقل یک کودک را مجروح ساختند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه» به نقل از wafa، نظامیان اسرائیلی روز گذشته به یک راهپیمایی مسالمت آمیز که در قلب شهر الخلیل و به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد قتل عام نمازگزاران فلسطینی در مسجد ابراهیمی برگزار شده بود حمله کرده و حداقل یک کودک فلسطینی را با شلیک گلوله های پلاستیکی مجروح ساخته و چند تن دیگر را نیز در اثر استنشاق گازهای اشک آور راهی بیمارستان کردند.

راهپیمایان در این تظاهرات اعتراضی همچنین خواستار بازگشایی خیابان شهدا در قلب شهر قدیمی و همچنین عقب نشینی کامل نظامیان اسرائیلی و شهرک نشینان از شهر شدند. تظاهرکنندگان پرچم های فلسطین را در دست داشته و شعارهای ضدصهیونیستی سر می دادند و اخراج تیم های بین المللی حقوق بشر در شهر الخلیل توسط اسرائیل را نیز محکوم کردند.

 

گفتنی است در 25 فوریه 1994 یک شهرنشین اسرائیلی آمریکایی تبار به روی نمازگزاران بی گناه در مسجد ابراهیمی در الخلیل در صبح ماه مبارک رمضان آتش گشوده و منجر به کشته شدن 29 تن و مجروح شدن 150 نفر دیگر شد.

«باروخ گلدشتاین» شهرک نشین صهیونیست هنگامی که نمازگزاران در حال سجود بودند با مسلسل از کنار یکی از ستون های مسجد به روی آنان آتش گشود.

نظامیان اسرائیلی نیز که در نزدیکی منطقه بودند، درهای مسجد را به روی نمازگزاران بسته و مانع از فرار آنان در این جنایت خونین شده و حتی نگذاشتند مردم به مجروحان حادثه نیز کمک رسانی کنند.

 این رویداد بازتاب‌ها و اعتراضات فراوانی را علیه صهیونیست‌ها بر انگیخت، ارتش رژیم اسرائیل در درگیری با فلسطینیان معترض در 2 روز پس از این رویداد 19 تن دیگر را نیز  به شهادت رساند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha