سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام سیدتوفیق رضایی

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: معاشرت با بزرگان،  مومنان، افراد نیکوخصلت و... در دین اسلام بسیار مورد تاکید است و این نشان می دهد نگاه اسلام به زندگی انسان نگاهی روان شناسانه و اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سید توفیق رضایی، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه اظهار داشت: اسلام دینی اجتماعی است و در آن انزوا، خلوت گزینی و عزلت نشینی امری معقول محسوب می شود.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه ادامه داد: به همین خاطر است که اسلام در بین سایر ادیان الهی دینی اجتماعی و مردمی تر می باشد و همین امر باعث شده است که ما در طول تاریخ حکومت های اسلامی زیادی را داشته باشیم.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: معاشرت با بزرگان،  مومنان، افراد نیکوخصلت و... در دین اسلام بسیار مورد تاکید است و این نشان می دهد نگاه اسلام به زندگی انسان نگاهی روان شناسانه و اجتماعی است.

حجت الاسلام رضایی در ادامه با اشاره به واجب بودن سنت حسنه صله رحم در دین اسلام اظهار داشت: خداوند متعال، رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار به صورت مکرر به صله رحم و بازدید از اقوام، همسایه ها و.... تاکید فرموده اند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: خداوند متعال در آیه 90 سوره نحل درباره صله رحم می فرمایند:« «إِنَّ اللَّهَ یأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالإحْسَانِ وَإِیتَاءِ ذِی الْقُرْبَی وَ ینْهَی عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْکرِ وَالْبَغْی یعِظُکمْ لَعَلَّکمْ تَذَکرُونَ» خداوند در این آیه صله رحم را در کنار رعایت عدالت و احسان قرار می دهد که نشان دهنده جایگاه و اهمیت صله ارحام و رسیدگی به ذی القربی است.

حجت الاسلام رضایی در ادامه سخنان خود گفت: همچنین امام سجاد علیه السلام نیز در نصیحت خویش به فرزندان، آنها را از هم نشینی با چند گروه منع می کند که یکی از آنها، کسی است که روابط خویشاوندی را قطع کرده است؛ زیرا آنان در آیات قرآن مشمول لعنت الهی قرار گرفته اند.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه صله رحم از واجبات دین اسلام است، گفت: در روایات از صله رحم به بهترین اعمال پس از ایمان، اولین سخنگوی روز قیامت و بهترین خصلت مؤمن یاد شده و ده ها فضیلت دیگر برای آن شمرده شده است که ذکر همه آنها در مجال این نوشتار نیست.  

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ص) قروه ادامه داد: لذا در این روزها که در آستانه سال نو قرار داریم باید ارتباط خود را با خانواده، خویشان، دوستان و خانواده های بی بضاعت بیشتر کنیم و از مشکلات و مصائب آنان باخبر باشیم و در حد توان آنان را تامین بخشی از معیشت زندگی شان یاری نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha