جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آل هاشم

حوزه/ امام جمعه تبریز در دیدار با اعضای نظام مهندسی کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: تامین رفاه مردم از مرزعه تا سفره، رسالتی عظیم بر عهده مهندسان کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای نظام مهندسی کشاورزی آذربایجان‌شرقی ضمن تبریک روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس، مراقبت از خاک، آب، جنگل و دیگر موهبات الهی را وظیفه همگانی دانست و گفت: با توجه به گسترش علوم در حوزه‌های مختلف خصوصاً حوزه کشاورزی، برای تامین امنیت غذایی مردم، فارغ‌التحصیلان و مهندسان بخش کشاوزی باید با گذراندن دوره‌های تخصصی نظرات کارشناسی قوی و متقن ارائه دهند.

وی افزود: شناسایی موانع و مشکلات و تبیین راههای عبور از این مشکلات، در بهینه‌سازی عملکرد متخصصان و مهندسان فعال در سازمان های وابسته جهاد کشاورزی بسیار اثرگذار خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه سالانه ۲۰ هزار دانش آموخته کشاورزی به جامعه اضافه میشود، خاطرنشان کرد: باید زمینه فعالیت این نیروهای تازه نفس جهت افزایش بهره وری ها در بدنه فعالیت‌های کشاورزی ایجاد و این ظرفیت عظیم مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم استفاده از ماشین آلات و بالابردن ضریب مکانیزاسیون برای تولید محصول سالم را از ضرورت‌های بخش کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی می‌تواند در این حوزه کمک شایانی به وزارت جهاد کشاوزی داشته باشند.

وی با تاکید بر حضور مهندسان کشاورزی در عرصه های بین المللی برای کسب علوم و تجارب جدید، بیان داشت: مجهز شدن به علوم و فنون جدید و آشنایی با آخرین یافته‌های علمی، نظارت بر تولید محصولات سالم در واحدهای تولیدی را برای مهندسان این حوزه سهل تر کرده و سوء مدیریت ها و عدم کارایی ها را با نظرات کارشناسی از بین می‌برد.

امام جمعه تبریز ریشه‌یابی مشکلات در تامین مواد غذایی را حائز اهمیت دانست و گفت: تامین رفاه مردم از مرزعه تا سفره رسالتی عظیم، بر عهده مهندسان کشاورزی است که با وجدان و اعتقاد به آموخته های خود در خدمت جامعه هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha