پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کارگاه توانمندسازی روحانیون شاغل در آموزش و پرورش گیلان

حوزه/ کارگاه توانمندسازی روحانیون شاغل در آموزش و پرورش، در دو سرفصل «آسیب ها و فرصت های فضای مجازی» و « ارتباطات دوره نوجوانی»، در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در رشت، کارگاه یک روزه «توانمند سازی روحانیون شاغل در آمورزش و پرورش» گیلان در سال اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

در این نشست که در راستای اقدامات «کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش» و در دو سرفصل «آسیب ها و فرصت های فضای مجازی» با تدریس سجاد ستوده کارشناس فضای مجازی، و « ارتباطات دوره نوجوانی» با حضور حجت الاسلام آلبومحسن از فعالان امور فرهنگی و تبلیغی استان برگزار گردید، حدود 30 مبلغ و مبلغه شرکت  داشتند.

ضرورت آموزش خانواده ها برای درک صحیح نیازهای دوره نوجوانی

حجت الاسلام مصطفی آلبومحسن در این کارگاه با اشاره به حساسیت دوره نوجوانی تصریح کرد: این دوره از زندگی، بیشترین تاثیر را در شکل گیری شخصیت فرد و انتخاب مسیر آینده او دارد و اگر به شکلی صحیح مدیریت شود کمک زیادی به موفقیت شخص خواهد کرد.

این کارشناس مسائل فرهنگی و تربیتی نیازهای روحی و روانی دانش آموزان را امری پیچیده و نیازمند آموزش اصولی دانست و ادامه داد: والدین باید نسبت به ارتباطات دانش آموزان حساس و هوشیار باشند، البته این حساسیت باید توأم با درک نیازهای پیچیده دوره سنّی و مدیریت صحیح آنها باشد تا تاثیر سوئی در شخصیت فرد نگذارد.

فهم صحیح و نقش آفرینی در فضای مجازی، لازمه موفقیت در ارتباط با نسل جدید

سجاد ستوده، کارشناس فضای سایبری و رسانه استان، در ادامه این نشست با اشاره به ویژگی‌های انحصاری فضای مجازی، اظهار داشت: در حال حاضر فضای مجازی تاثیری قابل توجه در همه عرصه های زندگی بشر دارد و هیچ یک از حوزه های زندگی انسان از تاثیر آن مستثنا نیستند.

وی افزود: نقش فضای مجازی در اجتماع و علی الخصوص خانواده ها را باید در 2 محور آسیب‌ها و تهدیدات، و همچنین فرصت ها و مزایای آن مورد بررسی قرار داد.

کارشناس فضای مجازی آشنایی و حضور روحانیون در پیام رسان های اجتماعی را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: امروز مخاطبان شما در عرصه های تبلیغی، بویژه دانش آموزان و قشر نوجوان و جوان، در ساعات متمادی در این فضا حاضر و در معرض شبهات و آسیب های متعدد قرار دارند. لذا بدون فهم صحیح و نقش آفرینی در این عرصه نمی توان توفیق چندانی در ارتباط و جذب نسل جدید بدست آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha