جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه استان یزد

حجت الاسلام والمسلمین شمس با بیان اینکه هدف طلاب فقط باید سربازی امام زمان (عج) باشد گفت: ثواب کارهای طلاب به بانیان حضور وی در حوزه علمیه نیز می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، مدیر حوزه علمیه استان یزد در نشستی که با احمد ابراهیمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد داشت با اشاره به آغاز ثبت نام حوزه علمیه استان از تاریخ 24 بهمن ماه گفت: هر سال در بهمن ماه ثبت نام حوزه های علمیه آغاز و تقریبا تا اواسط فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

وی یکی از برنامه های حوزه علمیه یزد را جذب طلاب بومی عنوان و اضافه کرد: ما در جذب سه مقطع سیکل، دیپلم و و بالاتر از دیپلم را داریم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس با اشاره به اینکه معدل هایی برای ورودی های جدید در نظر گرفتیم تصریح کرد: ما برای ورودی های سیکل معدل 17، دیپلم را 16 و دانشگاه را 15 قرار دادیم که در این زمینه استثنائاتی را در نظر گرفتیم به این شکل که اگر شخصی علاقه به حضور در حوزه علمیه داشت و از نظر اخلاقی و رفتاری مشکلی نداشت ولی به دلایلی با افت تحصیلی در مراکز آموزشی روبه رو شده، وی را به کمیسیون آموزش حوزه علمیه استان ارجاع می دهیم تا درباره این شخص تصمیم گیری شود.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با تاکید بر اینکه ما در حوزه های علمیه سعی داریم تا سرباز واقعی برای امام زمان (عج) تربیت کنیم خاطر نشان کرد: افرادی که برای تحصیل علوم حوزوی وارد حوزه های علمیه می شوند و به سربازی امام عصر می پردازند نباید دغدغه شغل آینده خود را داشته باشند بلکه اصل هدفشان باید سربازی امام زمان (عج) باشد.

وی عنوان کرد: یکی از مباحثی که باید مورد توجه قرار گیرد این است، افرادی که باعث می شوند تا عده ای به سمت حوزه علمیه بیایند و در این مسیر ارزشمند قرار گیرند نیز از ثواب کارهای این افراد در طول عمر زندگانی شخص بهره مند خواهد شد و هر کار ثوابی که این طلبه در طول دوران زندگی خود انجام دهد، ثوابش برای شخصی نیز خواهد بود که باعث حضور این شخص در حوزه علمیه شده است.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha