شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ایام البیض و موعد اعتکاف فرصت شایسته‌ای برای ارتقای ارزش‌های معنوی و انسانی در جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، امروز در نشست اعتکاف، با اشاره به احیای اعتکاف در نظام اسلامی، اظهار کرد: مراسم و آئین‌هایی ازجمله اعتکاف در دوران رژیم ستم‌شاهی به بوته فراموشی سپرده شده بود؛ اما به برکت انقلاب و نظام اسلامی در کشور احیا شده و اکنون رونق یافته است.

وی با اشاره به اینکه ایام البیض و موعد اعتکاف فرصت شایسته‌ای برای ارتقای ارزش‌های معنوی و انسانی در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: در این راستا نظام اسلامی رسالت آماده‌سازی بستر برای این ارتقای معنوی را بر عهده دارد که نهاد تبلیغات اسلامی به‌عنوان واسطه بین مردم و حکومت این مهم را عملیاتی می‌کند.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار داشت: اعتکاف در ایام البیض یا همان روزهای 13 و 14 و 15 ماه مبارک رجب برگزار می‌شود و خوشبختانه در سال‌های اخیر استقبال بسیار خوبی از این آئین معنوی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در این ایام اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان با حضور در مساجد سطح شهر و روستاها به عبادت و راز و نیاز با معبود خویش می‌پردازند و نهاد تبلیغات اسلامی رسالت دارد شرایط را برای برگزاری هر چه‌بهتر این آئین مهیا کند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی گفت: در سال‌های اخیر جوانان با بصیرت از ایام اعتکاف به‌صورت بسیار خوبی استقبال می‌کنند که این موضوع در تهذیب نفس آنان بسیار مؤثر است.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: در این ایام مبارک و مقدس مردم مؤمن در مساجد به مدت سه روز به عبادت و اعمالی که در مفاتیح‌الجنان شیخ عباس قمی ذکرشده می‌پردازند که این روح عبادت و راز و نیاز در پیشگاه خداوند متعال و قرب الهی را نمایان می‌کند.

وی درباره فرهنگ‌سازی و تأثیرگذاری اعتکاف در میان مردم اظهار داشت: اگر در رابطه با اعتکاف و فواید معنوی آن در سطح جامعه و مساجد و دانشگاه‌ها بیشتر پرداخته شود یقیناً مردم از آن استقبال بیشتری می‌کنند؛ زیرا نفس حضور در مراسم معنوی اعتکاف از لحاظ اخلاقی تأثیر بسزایی را بین اقشار مختلف مردم به‌ویژه می‌گذارد.

گفتنی است، طبق سنت هر ساله مراسم اعتکاف رجبیه در روزهای ایام البیض؛ سیزدهم تا پانزدهم رجب، با حضور معتکفانی از اقشار مختلف مردم در مساجد شهری و روستایی سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha