پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار

حوزه/ مسئول دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه با تاکید بر این که طلاب از لحاظ معیشتی بسیار در مضیقه قرار دارند، گفت: در لایحه بودجه سال ۹۸ تخصیص مربوط به حوزه های علمیه کاهش بسیار چشمگیری دارد که باعث اختلال در اجرای برنامه ها می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رجایی نیا در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان ایلام، با تاکید بر ضروت ایجاد منابع پایدار برای اداره حوزه های علمیه، گفت: ایجاد منابع پایدار برای حوزه استان ایلام از ضرورت هاست، چرا که در سال های آتی حوزه ها از لحاظ بودجه در مضیقه خواهند بود و باید حوزه علمیه استان را  از این لحاظ به خود کفایی رساند.

وی افزود: در لایحه بودجه سال 98 تخصیص مربوط به حوزه های علمیه کاهش بسیار چشمگیری داشته که باعث اختلال در اجرای برنامه ها شده و طلاب هم از لحاظ معیشتی بسیار در مضیقه قرار دارند.

مسئول دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه ادامه داد: با کاهش بودجه اندک حوزه های علمیه، برنامه هایی در سراسر کشور برای خودکفایی حوزه ها وجود دارد و در  ایلام نیز ظرفیت های بسیاری موجود است که باید از آنها بهره برداری شود.

 

استان ایلام محروم است

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان ایلام نیز در سخنانی گفت: بعد از جنگ تحمیلی استان ایلام مانند سایر استان ها که پیشرفت چشمگیری داشتند، نبود، لذا کارخانه های تولیدی برای جذب منابع بسیار کم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام ادامه داد: پیشنهاد می شود، همانند ایام اربعین، استان معین برای حوزه علمیه ایلام انتخاب شود تا بخشی از هزینه های حوزه استان تأمین شود و طلاب از نظر معیشتی در مضیقه نباشند.

وی اظهار کرد:‌ استان ایلام بیشترین مرز مشترک با کشور عراق را دارد که می توان از این ظرفیت استفاده کرد و در شهر مهران با جذب سرمایه گذار، کارخانه های تولیدی راه اندازی شوند تا موجب اشتغال زایی برای جوانان و درآمد زایی برای حوزه علمیه استان و کشور گردد.

انتهای پیام 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha