جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حوزه علمیه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه های علمیه همواره مهد پرورش عالمان و فرهیختگان دینی بوده است، بیان داشت: امروز نیز یکی از مهم ترین وظایف حوزه پرورش و تربیت طلاب مهذب و نخبه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، امروز در کارگاه آموزشی تلبس در مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر به جایگاه و اهمیت لباس روحانیت در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: حفظ شأن و منزلت روحانیت در وهله اول بر عهده خود طلاب و روحانیان است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که شرکت در کارگاه تلبس برای طلابی که می خواهند ملبس شوند الزامی است، افزود: پوشیدن لباس مقدس روحانیت دارای مراحلی است که هر طلبه باید این مراحل را با موفقیت طی کند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که طلبه ای که لباس مقدس روحانیت را بر تن می کند وارد مرحله جدیدی از زندگی طلبگی می شود، خاطرنشان کرد: نباید خدای ناکرده اعمال، رفتار و کردار ما به گونه ای باشد که موجب تضعیف جایگاه روحانیت در جامعه شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که علما و روحانیت در طول تاریخ با عمل و رفتار خود مردم را به دین و ارزش های الهی دعوت کرده اند، گفت: امروز یک طلبه نیز در عمل به وظایف و رسالت های خود باید بسیار حساس باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز اعمال و رفتار ما مورد توجه آحاد جامعه قرار دارد، افزود: دشمنان روحانیت منتظر کوچکترین خطا و اشتباه از روحانیت برای توطئه علیه این قشر اثرگذار جامعه اسلامی هستند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که روحانیت در طول تاریخ همواره در دفاع از دین و ارزش های معنوی پیشگام بوده، خاطرنشان کرد: امروز نیز طلاب و روحانیان مهم ترین پشتیبان معارف اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی هستند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه های علمیه همواره مهد پرورش عالمان  و فرهیختگان دینی بوده است، بیان داشت: امروز نیز یکی از مهم ترین وظایف حوزه پرورش و تربیت طلاب مهذب و نخبه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جامعه امروز به طلاب مهذب و با اخلاق بیش از هر زمان دیگری نیازمند است، خاطرنشان کرد: طلابی که دارای چنین ویژگی های اخلاقی هستند به طور حتم در مسیر علم آموزی و تبلیغ دین موفق تر از سایر افراد خواهد بود. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha