پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه نکا

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که روحانیت همواره بر مدار سادگی، زهد و تقوا زندگی کرده است، گفت: سیره عملی علمای اسلام بر گرفته از سیره زندگی ائمه اطهار(ع) بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه مسجد جامع نکا به منشور روحانیت امام خمینی(ره) اشاره و آن را چراغی روشن برای حرکت رو به رشد حوزه و روحانیت دانست.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) در زمانی که یک دهه از عمر انقلاب اسلامی گذشته بود این پیام تاریخی را صادر کردند، افزود: منشور روحانیت امام خمینی(ره) موجب تحول عظیمی در جامعه روحانیت و حوزه های علمیه شد.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که امروز که سال ها از آن پیام تاریخی می گذرد ضرورت بازخوانی و مرور همه بندها و بخش های امری ضروری و مهم است، خاطرنشان کرد: به طور حتم بازخوانی آن پیام تاریخی می تواند بسترهای جهش، رشد و بالندگی را در حوزه های علمیه فراهم کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت در طول تاریخ همواره با اقتدار در برابر هر گونه کج روی و انحراف ایستاده است، تصریح کرد: عزت و عظمت امروز دین و انقلاب مرهون تلاش ها و مجاهدت های روحانیت در یکصد سال اخیر است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که روحانیت هیچ گاه در برابر انحراف سکوت نکرده، بیان داشت: هوشیاری و بصیرت علمای دین در طول تاریخ به ویژه در طی دهه های اخیر بسیاری از توطئه های دشمنان علیه دین و ارزش های معنوی را خنثی کرده است.

حجت الاسلام لائینی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امام خمینی(ره) در آن منشور مهم از دنیازدگی به عنوان یکی از آفت های مهم روحانیت یاد کرد و گفت: به طور حتم مادی گرایی و دنیازدگی موجب انحراف و تباهی روحانیت خواهد شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران همچنین با تأکید براین که روحانیت همواره بر مدار سادگی، زهد و تقوا زندگی کرده، بیان داشت: سیره عملی علمای اسلام بر گرفته از سیره زندگی ائمه اطهار(ع) بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به هشدار امام راحل در خصوص نفوذ جریان های انحرافی در حوزه اشاره کرد و با بیان این که امروز نیز این جریان های انحرافی وجود دارند، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید با هوشیاری و بصیرت بالا مانع از نفوذ چنین جریان های خطرناکی در حوزه شوند.

امام جمعه نکا با اشاره به این که تفقه در دین یکی از مهم ترین وظایف روحانیت و حوزه های علمیه است، تصریح کرد: علمای حوزه در طول تاریخ با تفقه در دین و ارائه داشته های علمی خود به تشنگان معارف دینی، مسیر صحیح حرکت و زندگی سعادتمدانه را به آنها نشان داده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha